اوراکل خدمات مکان‌یابی نوکیا را خرید

همکاران سیستم- شرکت نوکیا که تلاش می‌کند درآمد حاصل از خدمات مکان یابی خود را افزایش دهد، موافقت کرده است نقشه‌های خود را در اختیار اوراکل، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های عرضه کننده راهکارهای کسب و کار قرار دهد.

شرکت اوراکل تلاش می‌کند نرم افزارهای کسب و کار خود را با خدمات مکان یابی نوکیا یکپارچه کند. یکپارچگی این نرم افزار‌ها با نقشه‌های نوکیا به کسب و کارهای کاربر راهکارهای اوراکل اجازه می‌دهد همزمان به نقشه‌ها و خدمات مکان یابی نوکیا نیز دسترسی داشته باشند.

شرکت نوکیا جزئیات بیشتری را درباره این معامله فاش نکرده و فقط اعلام کرده است که کاربران نرم افزارهای اوراکل می‌بایست مجوز استفاده از این نقشه‌ها و خدمات مکان یابی را از نوکیا خریداری کنند.

شرکت نوکیا که در ۱۸ماه گذشته ضرر و زیان بی‌سابقه‌ای را در بازار گوشی‌های تلفن همراه متحمل شده، تصمیم گرفته طیف وسیع تری از شرکت‌های فعال در دنیای اینترنت را جذب خدمات مکان یابی خود کند. شرکت اوراکل که سومین عرضه کننده بزرگ نرم افزارهای کسب وکار در دنیا به شمار می‌رود، در زمینه فروش سخت افزارهای کسب و کار نیز فعالیت می‌کند.

خبر مربوط به فروش نقشه‌ها و خدمات مکان یابی نوکیا به اوراکل در حالی منتشر می‌شود که معذرت خواهی شرکت اپل به خاطر اشتباهات و بی‌دقتی‌هایی که در انتشار نقشه‌های خود مرتکب شده، خبرساز شده است. شرکت اپل مدتی قبل تلاش کرد نقشه‌های خود را جایگزین خدمات مکان یابی گوگل (گوگل ارث) کند، اما اطلاعات اشتباه مندرج در این نقشه‌ها این شرکت را وادار به یک معذرت خواهی رسمی کرد.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.