اورسجی: تا سه سال همزمان با ریاست آسیا، رئیس فدراسیون ایران هم خواهم بود

رییس فدراسیون کبدی گفت: به دنبال این هستیم که پایگاه کنفدراسیون آسیا در ایران باشد ضمن اینکه تا سه سال همزمان با ریاست آسیا امکان حضور به عنوان رئیس فدراسیون ایران را خواهم داشت.

اورسجی: تا سه سال همزمان با ریاست آسیا، رئیس فدراسیون ایران هم خواهم بود

به گزارش ممتاز نیوز، عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی در  نشست خبری دومین دوره مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان و مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی آسیا اظهار داشت: سن فدراسیون کبدی در ایران ۲۰ سال است اما رشد چشمگیری در جهان داشته است‌ الان هم ۲۸ استان در کبدی درگیر هستند. دومین دوره مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان در ارومیه برگزار می‌شود. هدف از میزبانی مسابقات جوانان این است که در رده سنی جوانان کارهای زیادی انجام می‌دهیم و حیف است که مسابقات در این رده سنی انجام نشود و اگر می‌خواهیم این رشته المپیکی شود باید تمام کشورها در رده سنی های مختلف کار کنند. با کشور مالزی که رئیس آن دبیر کل جهانی است در ارتباط هستیم تا اولین دوره مسابقات قهرمانی جهان جوانان دختر نیز در این کشور برگزار شود.علاوه بر این در این میزبانی می‌خواهیم به دنیا نشان دهیم که ایران می‌تواند میزبان مسابقات بزرگ باشد.

وی افزود: برای اولین بار انتخابات کنفدراسیون یک رشته در آسیا در ایران برگزار می‌شود. این موضوع حاصل سال‌ها تلاش است و باید از آقای مقصودلو که این رشته را احیا کرده تشکر کنم. سال‌هاست که ارتباط خوبی با سایر کشورها داریم و دیپلماسی عاطفی در روابط با کشورها استفاده کردیم و این امر منجر شد تا به ایران بیایند‌. بعلاوه میزبانی‌های ما نشان داد که پتانسیل‌های بالایی در برگزاری مسابقات داریم. قهرمانی آسیا در تهران، گلستان، ارومیه و قهرمانی جهان در کیش ظرفیت بالای ایران را نشان داد. نتایج ایران در رویدادهای مختلف نیز باعث شد تا ایران به عنوان یک پایگاه در کبدی مورد توجه قرار گیرد. در مسابقات آسیایی دوحه قطر ۲۰۰۶ چهارم، گوانگجو سوم، اینچئون دوم و جاکارتا اول شدیم و مسیر رو به رشدی را طی کردیم.

اورسجی ادامه داد: دنبال این هستم اگر انشالله رئیس کنفدراسیون آسیا شدم، مصوبه آن را بگیریم که مقرر این کنفدراسیون در ایران باشد. تقریبا ۲۷ کشور برای این رویداد وارد ایران می‌شوند‌ و به این عدد افتخار می‌کنم چون همیشه کمتر از ۱۵ کشور وارد ایران می‌شدند اما امروز تمام کشورهای عضو برای حضور در ایران اعلام آمادگی کردند و این یک نقطه عطف است. در مورد مسابقات علاقه مند بودیم۱۶ تیم در چهار گروه رقابت کنند اما هزینه‌های اعزام بسیار بالاست آرژانتین، کانادا و استرالیا ابتدا اعلام آمادگی کردند اما به دلیل هزینه بالا انصراف دادند.‌از برخی از کشورها که دوست‌مان بودند خواستیم نیایند تا تعداد تیم‌ها ۱۶ تیم بماند و جدول بهم نخورد.

رئیس فدراسیون کبدی ایران خاطر نشان کرد: من کاندیدای ریاست جهانی بودم و با مذاکراتی که انجام شد فکر می‌کردیم ریاست در اختیار ایران باشد اما ۴۵ روز پیش در نشستی در جمهوری آذربایجان از ما دعوت شد. رئیس فعلی فدراسیون‌ جهانی نیز آنجا بود و موضوع به کلی تغییر کرد.‌ محمد سرور دبیر کنفدراسیون کبدی آسیا وی را معرفی کرد. او عضو IOC است و مورد حمایت هندوستان بود و از من خواستند که در انتخابات شرکت نکنم. با صالحی امیری صحبت کردم و گفت از طرف شورای المپیک آسیا هم مکاتبه کردند که از گزینه هندی حمایت شود‌. صالحی امیری گفت اگر قصد کناره گیری باشد باید با گزینه مورد حمایت شورای المپیک آسیا صحبت کنیم تا در ریاست آسیا از ما حمایت کنند. بعد از انتخابات فدراسیون جهانی بلافاصله من را به عنوان سرپرست کنفدراسیون آسیا معرفی کردند‌. در همان جلسه درخواست برگزاری مسابقات جوانان جهان را همزمان با انتخابات آسیا دادم‌ و این بهترین فرصت بود تا در کنار مسابقات انتخابات نیز برگزار شود که با این درخواست موافقت شد.

وی تاکید کرد: هند نمی‌خواهد کرسی‌ها را از دست بدهد اما به خواست رئیس فدراسیون جهانی کاندیدای هندی کنار رفت‌. نماینده پاکستان هم با رایزنی‌هایی که انجام شد انصراف داد. نماینده بنگلادش برای حضور در انتخابات پافشاری دارد ولی بعید می‌دانم حریف ما باشد. دبیر کل فدراسیون جهانی در تلاش است تا انصراف نماینده بنگلادش را بگیرد.

اورسجی در پایخ به این پرسش که آیا بعد از انتخاب به عنوان رئیس آسیا، از فدراسیون کناره گیری خواهید کرد؟ گفت: خیر کناره گیری نمی‌کنم و قطعا در سه سال باقیمانده هستم چون پایه کار را به قدرت لازم نرساندم‌. مدیر ورزشی باید به فکر توسعه رشته و ایجاد فضا برای انجام کارهای بزرگ باشد و تنها نباید صرف برگزاری مسابقات باشد چرا که این کارها را می‌توان برون سپاری کرد. بحث تحریم ممکن است در مبادلات ارزی کنفدراسیون اگر در ایران باشد، چالش باشد و باید از دستگاه‌های بالاتر حل شود. اگر این موانع ایجاد شود باید در کشور ثانویه حساب ارزی باز کرد.

وی در پایان در خصوص شانس قهرمانی مجدد ایران در این دوره از رقابتها بیان کرد: قطعا فینال هستیم ولی با وجود هند قهرمانی سخت است. دو نفر از بازیکنان هند ستاره پروکبدی هستند و تیم جوانان آنها از بزرگسالان آنها نیز قوی تر است. اگر تیمی که برای مسابقات کیش با ۱۲ مرحله اردو را در ارومیه داشتیم امروز قطعا می‌گفتم قهرمان می‌شویم ولی در این دوره بچه‌ها مدت کمی در اردو بودند. البته از پیش بازنده نیستیم و بازیکنان خوبی داریم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.