اولتیماتوم عراق به گروهک تروریستی منافقین/تاکید سازمان ملل بر حمایت از ساکنان اشرف

پنجشنبه ۱۲ مرداد – ۱۲:۵۷:۰۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-دولت عراق برای چندمین بار ضمن دادن اولتیماتوم به گروهک تروریستی منافقین ، بر اخراج آنان از این کشور تاکید کرد .
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، دولت بغداد اعلام کرد ، مهلت داده شده به گروهک تروریستی منافقین برای تخلیه اردوگاه اشرف ، پایان یافته و در صورت بی توجهی ساکنان این اردوگاه ، عراق راهکاردیگری در پیش می گیرد .
فالح فیاض ، مشاور امنیت ملی عراق در یک کنفرانس بین المللی که به منظور بررسی وضعیت گروهک تروریستی منافقین در بغداد برگزار شده بود ، از عدم تمدید وقت اضافه داده شده به منافقین سخن به میان آورد . در این کنفرانس که باحضور سفیران کشوهای امریکا ، اتحادیه اروپا ، استرالیا ، کانادا ، روسیه ، چین ، ژاپن به همراه نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان ، هیئت صلیب سرخ در عراق و نماینده اتحادیه عرب برگزار شده بود ، فالح فیاض تصریح کرد ، در صورت موفق نبودن طرح ارائه شده از سوی دولت عراق ونماینده سازمان ملل ، بغداد در اجرای هر سازوکاری در مواجهه با منافقین آزاد خواهد بود .
عراق و سازمان ملل در دسامبر سال ۲۰۱۱ توافقنامه ای مبنی بر دادن یک مهلت شش ماهه به منافقین برای تخلیه اردوگاه اشرف ، امضا کردند . قرار بر این شد که ساکنان اردوگاه اشرف طی چند مرحله اردوگاه اشرف را ترک و به محل دیگری در داخل عراق منتقل شوند و سپس عراق را بطور کامل ترک کنند . اردوگاه لیبرتی نزدیک فرودگاه بغداد که پیش از این محل استقرار نیروهای اشغالگر امریکایی بود ، برای اسکان ساکنان اردوگاه اشرف ، در نظر گرفته شد .
طی شش ماهه گذشته تنها دو هزار تن ازساکنان اردوگاه اشرف ، این اردوگاه را ترک و به لیبرتی منتقل شدند. در حال حاضر با اینکه مهلت مدت شش ماهه و همچنین وقت اضافه ای که دولت بغداد برای تخلیه اردوگاه اشرف به منافقین داده بود منقضی شده ، اما هنوز حدود ۱۲۰۰ منافق در اردوگاه اشرف ساکن هستند . این نشان می دهد که منافقین به هیچ تعهدی پای بند نیستند .
نکته مهم آن است که سازمان ملل که خود طرح دادن مهلت شش ماهه به منافقین برای تخلیه اردوگاه اشرف را ارائه و متعهد شده بود که بر حسن اجرای این طرح نظارت می کند ، عکس العمل جدی در مقابل عدم تخلیه اردوگاه اشرف نشان نداده است . حتی مارتین کوپلر ، نماینده سازمان ملل در عراق ، تاکیدکرد ، این سازمان از خواسته های ساکنان اشرف حمایت می کند. کوپلر همچنین دولت عراق را به استفاده نکردن از خشونت علیه اعضای باقی مانده در اردوگاه اشرف تشویق کرد . وی گفت ، در نشست اخیری که با حضور سفرای کشورهای اروپایی و امریکا در بغداد برگزار شد ، بر چهار نکته تاکید شد که شامل ضرورت احترام به حق حاکمیت عراق از سوی همه ، استفاده نکردن دولت عراق از خشونت علیه ساکنان اشرف تحت هر شرایطی ، توجه به خواسته های آنان و حمایت سازمان ملل از خواسته های ساکنان اردوگاه اشرف بود .
این موضعگیری سازمان ملل در حالی مطرح شده که منافقین طی حدود ربع قرن حضور در عراق ، از هیچ جنایتی علیه مردم بی دفاع این کشور کوتاهی نکرده اند .کشتار شیعیان و کردها عراق در زمان حاکمیت حزب بعث در عراق ، همکاری با گروههای تروریستی و دامن زدن به عملیات مختلف خرابکاری در سالهای اخیر ، بخشی از اقدامات گروهک تروریستی منافقین درعراق بوده است .
نکته جالب آن است که برغم آنکه امریکا گروهک منافقین را از سال ۱۹۹۷ در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داده است ، اما طی سالهای اخیر واشنگتن نه تنها با این سازمان همکاری داشته بلکه از ساکنان اردوگاه اشرف نیز حمایت همه جانبه کرده است.
اکنون نیز اگر چه امریکا ظاهرا” از منافقین خواسته تا اردوگاه اشرف را ترک کنند ، اما درعمل خواهان ادامه حضور آنان در عراق است . با این همه بنظر می رسد صبر و تحمل دولت بغداد از منافقین به سر آمده است . چراکه در یک موضعگیری صریح عراق اعلام کرده است ، با توجه به عدم تمکین منافقین به تعهدات خود ، از این پس از تمام مکانیسم هایی که در اختیاردارد ، هر زمان که لازم و ضروری بداند ، استفاده می کند تا هر چه سریعتر اردوگاه اشرف تخلیه ودولت و مردم این کشور از شر منافقین رها شوند . 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۲۱۲۵۷۰۰۴۳۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.