اولویت دانشگاه علمی کاربردی ایجاد فرصت های جدید شغلی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعباس قاسمی زادˈ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی، نظام آموزشی مهارت و فناوری را از مهمترین برنامه های این دانشگاه عنوان و اضافه کرد: در نظام آموزشی این دانشگاه، ارتباط تنگاتنگی بین آموزش و نیاز واقعی بازار کار مبتنی بر پژوهش های مستمر و ایجاد مهارت های لازم برای حل مسئله ، خلاقیت، انجام کارهای گروهی و کارآفرینی با تاکید بر بالندگی مهارتی، فناوری و شغلی است.

وی صلاحیت حرفه ای و احراز شغل را از زیر نظام های استقرار نظام آموزشی مهارت و فناوری خواند و افزود: این نظام جامع تدوین شده و تمام شاخص های گسترش، برنامه ریزی و جذب مدرسان مختص همین نظام است.

وی اظهار کرد: دانش آموختگان این دانشگاه کارآفرین و کارآمد هستند چراکه این آموزش ها تقاضا محور و برخاسته از نیازهای شغلی جامعه است از اینرو؛ توانایی و مهارت دانش آموختگان را در انجام صحیح کارها افزایش می دهد.

قاسمی زاد یادآورشد: مهارت آموزی موثرترین راهکار برای ایجاد اشتغال مناسب و پرهیز از مدرک گرایی است.

وی با اشاره به رعایت استاندارد دروس مهارتی نسبت به دروس نظری در دانشگاه های علمی- کاربردی خاطرنشان ساخت: هم اکنون بر اساس آمار وزارت علوم فقط پنج تا ۱۷ درصد مجموع آموزش های دانشگاهی مهارتی است در حالی که بایستی نسبت آموزش های مختص محیط کاری به نظری و دانش پایه ۶۰ به ۴۰ باشد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی گیلان به تاسیس دانشگاه علمی- کاربردی گیلان در سال ۷۴ اشاره و تصریح کرد: واحد استانی دانشگاه به عنوان یک واحد نظارتی و ارزیابی به مراکز آموزشی علمی کاربردی در شهرستان های استان به منظور بهبود و پیشرفت اهداف دانشگاه نظارت دارد.

وی جایگاه دانش آموختگان دوره های مهارتی را ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: جایگاه اجتماعی دانش آموختگان دوره های مهارتی نه تنها از دانش آموختگان نظام آموزشی نظری دانشگاه ها کمتر نیست، بلکه در جایگاه برتری نیز قرار دارد.

به گفته قاسمی زاد؛ دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان دارای ۳۱ مرکز آموزشی فعال است که حدود ۱۴ هزار دانشجو در بیش از ۷۰ رشته در آن تحصیل می کنند.ک/۲

۷۲۹۶/۶۹۵

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.