اولویت هزینه‌کرد بودجه دستگاه‌ها اعلام شد/ اول حقوق پرداخت می‌شود بعد اضافه‌کار

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی گفت: بودجه برخی دستگاه‌ها کاهش پیدا کرده و برخی نیز از افزایش برخوردار شده است اما در شرایطی که محدودیت منابع داریم باید در مصارف نیز محدودیت داشته باشیم.
 

رحیم ممبینی  درباره تخصیص بودجه دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد:‌ به استناد بند «و» قانون برنامه پنج ساله پنجم دولت موظف است در حدود وصولی درآمدها و سایر منابع عمومی تخصیص صادر کند.
وی در ادامه با بیان این‌که صدور تخصیص سازوکار قانونی دارد که در قانون برنامه و بودجه مشخص شده است، تصریح کرد:‌ کمیته‌ای به نام کمیته تخصیص وجود دارد که این کار را در مقاطع سه ماه مشخص می‌کند و پیش‌بینی وصول درآمدها بررسی می‌شود.
معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با بیان این‌که خزانه‌داری کل وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در این کمیته حضور دارند، خاطرنشان کرد: ‌دراین کمیته پیش بینی درآمدها برای باقی مانده سال تعیین و متناسب با هشت ماه آینده به دستگاه‌ها اعلام شده است.
ممبینی در ادامه با بیان این‌که تخصیص بودجه دستگاه‌ها متفاوت است و برخی بیش از ۹۰ درصد را دریافت می‌کنند، گفت:‌ به برخی دستگاه‌ها نیز میزان کمتری تخصیص داده می‌شود.
معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با اشاره به این در بودجه کل کشور دو نوع پرداختی اجتناب ناپذیر و اجتناب‌پذیر داریم، افزود: حقوق و مزایای کارکنان در ردیف پرداخت‌های اجتناب ناپذیر قرار دارد و ‌دستگاه‌ها باید در چارچوب اولویت خود برنامه‌ریزی کنند.
ممبینی با بیان این‌که بودجه برخی دستگاه‌ها کاهش پیدا کرده و برخی نیز از افزایش برخوردار شده است گفت: در شرایطی که محدودیت منابع داریم باید در مصارف نیز محدودیت داشته باشیم.
وی در ادامه درباره اضافه کاری کارمندان اظهار کرد: این امر بستگی به نظر دستگاه‌ها دارند و باید ابتدا حقوق و مزایا را پرداخت کنند و سپس براساس اولویت‌ها برنامه‌ریزی کنند.
معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در پایان درباره پرداخت معوقه کارمندان اظهار کرد:‌ تا جایی که اطلاع دارم صندوق‌های بازنشستگی و شاغلان نیز معوقه‌هایشان را دریافت کرده‌اند.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.