اولویت گروه‌های آسیب‌پذیر برای نوسازی بافت فرسوده

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی بر باز آفرینی پایدار در بافت فرسوده تاکید کرد و گفت: حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر اقتصادی و اجتماعی در بهسازی و نوسازی شهری و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی اولویت دارند.

بهسازی و نوسازی شهری بستری برای ارتقای کیفیت زندگی و معماری در شهرها، زنده‌سازی و اعتلای میراث ارزشمند شهرسازی و معماری قبل است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) محمد سعید ایزدی – مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران – درگفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به برنامه‌های این شرکت در بهسازی و نوسازی بافت فرسوده اظهارکرد: ارتقای دائمی استانداردها، شاخص‌های کیفیت محیط ، زیرساخت‌های آن و مشارکت فعال در بهبود کیفیت ساخت و ساز ساختمان‌های مسکونی سبب پیشگیری از گسترش عرصه‌های نابسامان و فرسوده می‌شود.

وی افزود: تحکیم و توسعه فرهنگ محله محوری با توجه به حفظ حقوق و هویت شهروندان و جلب مشارکت ذی نفعان از اصول محوری به عنوان احیای شهرسازی محله محور است.

ایزدی با بیان اینکه اتخاذ تدابیر لازم با هماهنگی معاونت شهرسازی و معماری برای جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی از طریق برنامه‌های توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی ضروری است، ‌تاکید کرد: فراهم کردن ابزارهای حقوقی و ثبتی لازم برای تسهیل مشارکت بخش خصوصی در بهسازی و نوسازی شهری لازم است.

وی حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر اقتصادی و اجتماعی را در اولویت برنامه‌های بهسازی و نوسازی شهری و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی عنوان و اظهار کرد: بهسازی پهنه‌های گرفتار فقر شهری، نوسازی بافت‌های فرسوده، جلوگیری از سوداگری اراضی واقع در این محدوده‌ها از اصول محوری این طرح‌ها به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایجاد مرجعیت تخصصی حرفه‌ای در امر شهرسازی و معماری و پاسداری از ارزش‌های شهرسازی و معماری ملی و اسلامی را ضروری دانست.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.