اولیایی: موفقیت در جام جهانی هم مشکلات را حل نمی‌کند/ کره و ژاپن از کمیت به کیفیت رسیدند

۲۹ آبان ،

Amir Kholoosi-26-10.jpg

مدیرعامل اسبق باشگاه‌های استقلال و پاس همدان معتقد است: در صورت صعود به جام جهانی و موفقیت در این عرصه هم دردی از دردهای فوتبال ما دوا نمی شود.

“کاظم اولیایی” در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، افزود: مشکلات در فوتبال ما تا وقتی که به ظاهر آن اهمیت می دهیم، تمامی ندارد، ریشه های ورزشی و در راس آن فوتبال را تغذیه نمی کنیم و نباید هم انتظار کسب نتیجه را داشته باشیم.

وی ادامه داد: هیچ وقت نشده که به نظام فوتبال اهمیت بدهیم، باید برنامه بلند مدت در نظر بگیریم و در آن برنامه کوتاه مدت و بلند مدت را اجرایی و اهداف را هم تعریف کنیم.

اولیایی اذعان کرد: کشورهایی که در فوتبال از ما عقب تر بودند، بیشتر از ما تلاش کردند و با برنامه ریزی خود را به بالاترین درجه علمی در فوتبال رسانده اند.

وی در پاسخ به این سوال که با این وضعیت آیا به جام جهانی می رویم یا نه؟ تصریح کرد: الان دیگر کار به اما و اگر کشیده شده، به فرض که به جام جهانی هم برویم و در آنجا هم موفق باشیم، مطمئن باشید این موفقیت ها مقطعی محسوب می گردد و دردی از دردها را دوا نمی کند، چراکه زیرساخت های موفقیت در فوتبال ما تعریف نشده و اهداف هم تدوین نشده است.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران در ادامه اضافه کرد: یک جا بسیاری توجه و اهتمام می کنیم و یک جا توجه منطقی و بجا نمی کنیم، باید پروسه های کوتاه مدت و بلند مدت را در نظر بگیریم.

وی به ایسنا گفت: کسانی که در ورزش با شعار سرکار می آیند موفق نمی شوند، نباید شعارها ملاک قضاوت باشد، بلکه قضاوت باید برنامه ریزی و کسب نتیجه در کوتاه مدت و بلند مدت باشد، تا وقتی با شعار کار می کنیم نباید به موفقیت هم دلخوش باشیم و اگر هم موفقیتی بدست آید اتفاقی و مقطعی است.

اولیایی در این رابطه اظهار کرد: برای موفقیت به تلفیقی از علم روز و برنامه ریزی و به کاربردن تجربه های بزرگان و خاک خورده ها نیاز داریم.

وی ادامه داد: در آسیا کره و ژاپن به بالاترین درجه پیشرفت رسیده اند، چراکه سال های سال به پایه بها دادند و از کمیت به کیفیت رسیدند.

این پیشکسوت فوتبال در پایان با اشاره به اینکه با رشد استعدادهای جوان می توانیم موفق شویم، یادآور شد: تا وقتی اعتبارات کلان به تیم های دولتی تزریق شود و از تیم های پایه غافل شویم، نتیجه ها همین می گردد که حالا رقم می خورد و چوبش را مردم می خورند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.