اولین مجری زن جوایز اسکار چه کسی بود؟

گردآوری شده توسط گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز

خبرآنلاین: چند بازیگر زن در تاریخ ۸۶ ساله برگزاری جوایز سالانه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اجرای این اتفاق سینمایی را به عهده داشته‌ا‌ند.

 الن دیجنرس دوم مارس ۲۰۲۴ (بامداد دوشنبه ۱۲ اسفند به وقت ایران) اجرای هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار را به عهده خواهد داشت. او سال ۲۰۰۷ هم مجری جوایز اسکار بود.

دیجنرس دومین زنی است که در تاریخ برگزاری جوایز سالانه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به تنهایی مراسم این جوایز را اجرا می‌کند.

تا پیش از سال ۱۹۹۴ که ووپی گلدبرگ به عنوان مجری جوایز اسکار انتخاب شد، هیچ زنی بدون همراهی یک مرد این مراسم را اجرا نکرده بود. گلدبرگ در سال‌های ۱۹۹۶، ۱۹۹۹ و ۲۰۰۲ هم مجری جوایز اسکار بود.

می‌دانید اولین زنی که به همراه یک مرد جوایز اسکار را اجرا کرد چه کسی بود؟ او آگنس مورهد بازیگر کارکشته نقش‌های مکمل بود که برای بازی در نقش شخصیت ایندورا در مجموعه تلویزیونی «طلسم‌شده» شهرت دارد. مورهد مراسم اسکار سال ۱۹۴۸ را که از رادیو پخش شد با همکاری دیک پوئل اجرا کرد.

مورهد احتمالا برای اجرای مراسم اسکار انتخابی عجیب بود، اما او با جوایز آکادمی بیگانه نبود و پیش از آن برای «امبرسن‌های باشکوه» (۱۹۴۲) و «خانم پارکینگتن» (۱۹۴۴) دو بار نامزد اسکار بهترین بازیگر زن مکمل شده بود.

اگنس مورهد و جوزف کاتن در صحنه‌ای از فیلم «امبرسن‌های باشکوه» به کارگردانی اورسن ولز

از این قبل، مورهد به لطف حضور در اپیزود کلاسیک «ببخشید، شماره را اشتباه گرفتید» از مجموعه «تعلیق» یک ستاره رادیو محسوب می‌شد. در واقع، او آن‌قدر محبوب بود که این نقش را چند بار در رادیو تکرار کرد.

در اولین سال‌هایی که جوایز اسکار از تلویزیون پخش شد، آکادمی مراسم خود را همزمان در هالیوود و نیویورک برگزار می‌کرد و اجرای مراسم به عهده دو مجری بود.

سال ۱۹۵۵، باب هوپ در پانتیجس تیه‌تر در هالیوود اجرای مراسم اسکار را به عهده داشت و تلما ریتر بازیگر محبوب نقش‌های مکمل که چهار بار از جمله برای فیلم «همه چیز دربارهٔ ایو» (۱۹۵۰) نامزد اسکار بهترین بازیگر مکمل شده بود، مراسم را از نیویورک اجرا کرد.

دیگر بازیگران زن که در تاریخ برگزاری جوایز اسکار اجرای این مراسم را به طور مشترک به عهده داشتند، عبارتند از کلودت کلدبرت (۱۹۵۶)، سلست هولم (۱۹۵۷)، هلن هیز (۱۹۷۲)، گلدن هاون (۱۹۷۶ و ۱۹۸۷)، جین فاندا (۱۹۷۷ و ۱۹۸۶)، الن برستین (۱۹۷۷) و لیزا مینه‌لی (۱۹۸۳)

آن هاتاوی هم دو سال پیش از آنکه برای فیلم «بینوایان» برنده اسکار بهترین بازیگر زن مکمل شود، در ۲۰۱۱ با همکاری جیمز فرانکو جوایز اسکار را اجرا کرد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.