اولین نسخه ویندوز ۷ بازنشسته می‌شود

۲۸ام بهمن ، همکاران سیستم- شرکت مایکروسافت به مشتریان خود یادآوری کرده است که از نهم آوریل سال جاری به پشتیبانی خود از اولین نسخه ویندوز ۷ که به آر تی‌ ام (RTM) مشهور است، پایان خواهد داد.

نسخه آر تی ‌ام اولین نسخه از ویندوز ۷ بود که سه سال قبل وارد بازار شد و حالا مایکروسافت تصمیم گرفته است پشتیبانی خود از آن را از نهم ماه آوریل سال جاری متوقف کند.

بنا بر اعلام مایکروسافت، از ماه آوریل امسال به بعد نسخه سرویس پک ۱ ویندوز ۷ تنها نسخه رسمی این سیستم عامل خواهد بود که از آن پشتبانی خواهد کرد.

سیاست رسمی شرکت مایکروسافت این است که ۲۴ ماه بعد از عرضه اولین سرویس پک هر ویندوز به پشتیبانی از اولین نسخه این سیستم عامل خاتمه می‌دهد.

سرویس پک ۱ ویندوز ۷ نیز در اواخر فوریه سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد و حالا که ۲۴ ماه از آن زمان قبل است، مایکروسافت قصد دارد اولین نسخه ویندوز ۷ را بازنشسته کند.

بر اساس این گزارش، اگر چه مایکروسافت قصد دارد از اوایل ماه آوریل امسال به پشتبانی خود از نسخه اول سیستم عامل ویندوز ۷ پایان دهد، اما پشتیبانی‌های خود از خود سیستم عامل ویندوز را تا ۱۳ ژانویه سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داد.

عدم پشتیانی از نسخه آر تی ‌ام ویندوز ۷ بدین معنا است که این نسخه از دهم آوریل هیچ بسته به روز رسانی شده امنیتی و غیرامنیتی دریافت نخواهد کرد.

گفتنی است ویندوز ۷ یکی از موفق‌ترین نسخه‌های سیستم عامل ویندوز مایکروسافت است که بنا بر بعضی برآورد‌ها هم اکنون بر روی ۵٫ ۴۸ درصد از رایانه‌های شخصی تحت ویندوز نصب شده است.
IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.