اولین نشست مشترک ایران و الجزایر برای مبارزه با مواد مخدر برگزارشد

به گزارش ایرنا، مسوولان مبازه با مواد مخدر ایران و الجزایر در مقر پلیس قضایی این کشور در اولین نشست مشترک خود، زمینه های افزایش همکاری های دو کشور برای مبارزه با مواد مخدر را بررسی کردند.

این نشست با حضور ‘محمود محمدی’ سفیر ایران در الجزایر و به ریاست رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) و طرف های الجزایری از جمله رییس پلیس اینترپل و رییس علمی و فنی این کشور برگزارشد.

در این نشست سردار مویدی در سخنانی به پیچیده شدن وضعیت مواد مخدر و تلاش دشمنان کشورهای اسلامی در توسعه این امر اشاره کرد ، و به تشریح تمهیدات و اقدامات جمهوری اسلامی در جلوگیری از ورود مواد مخدر از مرزهای شرقی به داخل و خروج آن از مرزهای غربی کشورمان برای صدور به سایر کشورها پرداخت.

مویدی با اشاره به هزینه های فراوان مادی و معنوی کشورمان در مبارزه با مواد مخدر، افزود : جمهوری اسلامی در این زمینه بیش از سه هزار شهید تقدیم کرده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به تجربیات و دستاورهای علمی و فنی کشورمان در زمینه مبارزه با مواد مخدر ، بر آمادگی کشورمان برای انتقال این تجربیات به کشور دوست و برادر الجزایر تاکید کرد.

مسوول الجزایری نیز در سخنانی با اشاره به ساختار پلیس قضایی و همچنین نهادهای متولی مبارزه با مواد مخدر این کشور، گزارشی از فعالیت های کشور الجزایر در زمینه مبارزه با مواد مخدر و میزان کشفیات مواد مخدر در سال گذشته و سال جاری میلادی ارائه کرد.

رییس پلیس اینترپل الجزایر در ادامه با بیان اینکه الجزایر از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر آگاه است و این تلاش ها را ارج می نهد، بر آمادگی کشورش در گسترش هرچه بیشتر همکاری های دو کشور در زمینه مبارزه با این پدیده شوم بویژه در زمینه آموزش و تبادل دانش و دستاوردهای دو کشور تاکید کرد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا و هیات ایرانی ضمن دیدار و گفت و گو با دیگر مقامات الجزایری از معاونت پلیس علمی و فنی الجزایر، اینترپل، ارگانهای متولی و دفاتر و آزمایشگاه های مبارزه با مواد مخدر الجزایر بازدید خواهد کرد.

مویدی را در این سفر مدیر کل آموزش مبارزه با مواد مخدر اینترپل، مشاور رییس مبارزه با مواد مخدر و تنی چند از کارشناسان ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری همراهی می کنند.

ایران و الجزایر به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و همسایگی با کشورهای تولید کننده مواد مخدر ، هزینه های مادی و معنوی بسیاری در زمینه مبارزه با این معضل اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی متحمل می شوند.

خاورم ** ۱۲۰۰ *۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۷۴۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.