اولین “نه” دولت روحانی به خاتمی؟!

اردیبهشت ۱۴۰۳

مشکلات مربوط به اجازه خروج خاتمی از کشور از موانع پیش روی حضور او در مراسم یادبود ماندلا بود که ظاهرا دولت در خصوص آن هیچ قدمی برنداشته است!

سرانجام پس از کش و قوس هایی که در خصوص نام نماینده ایران برای حضور در مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا ایجاد شده بود، سیدمحمد خاتمی برخلاف انتظار و تلاش بسیاری از اصلاح طلبان تندرو به این مراسم نرفت تا اولین “نه” دولت روحانی به خاتمی ثبت شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در روزهای قبل و بعد از درگذشت نلسون ماندلا گروهی از اصلاح طلبان تلاش فراوانی به خرج دادند (اینجا) تا حسن روحانی، سیدمحمد خاتمی را از طرف ایران به آفریقای جنوبی بفرستد اما سکوت دولت (اینجا) در قبال این درخواست سرانجام با انتخاب محمد شریعتمداری برای سفر به آفریقای جنوبی تکمیل شد.

گفته می گردد مشکلات اجازه خروج خاتمی از کشور نیز از موانع پیش روی تحقق این خواسته بود که ظاهرا دولت در خصوص آن هیچ قدمی برنداشته است!

رفتار دولت از سکوت در مقابل درخواست مذکور گرفته تا بی تحرکی محض در عمل به این خواسته، به زبان بی زبانی یک “نه” بزرگ به خاتمی و اصلاح طلبان تندرو به شمار می رود.

گفتنی است اصلاح طلبان تندرو در موارد متعددی تلاش کرده اند تا دولت یازدهم را وامدار خود بدانند و از همین رو لحن طرح مطالبات آنها در روزهای اخیر شکل صریح تر  بی پرده تری به خود گرفته تا جایی که ادبیات به کار رفته در نامه هفته قبل تعدادی از اصلاح طلبان به روحانی که در آن از روحانی خواسته بودند تا “مصرانه” از خاتمی درخواست کند تا در مراسم یادبود نلسون ماندلا شرکت کند، سبب تعجب بسیاری از شخصیت های سیاسی شد و واکنش های متعددی را به دنبال داشت.
منبع: صراط


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.