اولین نوت فیس بوکی خانم سخنگو + تصویر

چند هفته پیش بود که محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه در راستای دیپلماسی عمومی، صفحه فیس بوک خود را فعال کرد و از آن به مثابه پلی ارتباطی بین خود و مردم کشور یاد کرد. در همین حال، چند روز پیش خانم مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز صفحه فیس بوک خود را راه اندازی کرد. خانم افخم در اولین نوت فیس بوکی خود چنین نوشت…

گروه مانیتورینگ: گویا دولت یازدهم و به خصوص تیم سیاست خارجه آن تصمیم گرفته اند در حوزه دیپلماسی عمومی فعالیت بیشتری از خود نشان دهند.

به گزارش ممتاز به نقل از بولتن، چند هفته پیش بود که محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه در راستای دیپلماسی عمومی، صفحه فیس بوک خود را فعال کرد و از آن به مثابه پلی ارتباطی بین خود و مردم کشور یاد کرد.

در همین حال، چند روز پیش خانم مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز صفحه فیس بوک خود را راه اندازی کرد.

خانم افخم در اولین نوت فیس بوکی خود چنین نوشت:

«با استعانت از حمایت های معنوی خداوند متعال و با ابراز شعف و شکران به مناسبت فرخنده آغاز به فعالیت دولت تدبیر و امید و با تأسی از اقدام و تأکید مقام عالی وزارت خارجه، جناب آقای دکتر ظریفدر ورود به مبحث دیپلماسی عمومی و استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی تصمیم بر آن گرفتم که با استفاده از فیس بوک با مخاطبان و هموطنان عزیزم در ارتباط باشم. امید است در جایگاه تازه خود به عنوان اولین سخنگوی زن وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی بتوانم گامی هرچند کوچک در ارتقای موقعیت کشور و تأمین منافع ملی و کسب رضایت و خشنودی مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه ای(مدّ ظله العالی) بردارم.

یا علی گفتیم و عشق آغاز شد.»

چنانچه کاملا مشهود است خانم افخم در اولین نوت فیس بوکی خود، مواضعی کاملا اصولی و منطقی گرفته و هدف خود را نیز ارتقای کشور و منافع ملی قلمداد کرده اند که جای بسی تقدیر دارد.

اما این مواضع اصولی که برخاسته از باورها و ارزش های نهادینه شده در ایشان است مانند همیشه به مذاق اپوزیسیون و ضدانقلاب خودش نیامد به طوری که در کامنت های خود، علیه این نوت موضع گرفتند. برای مثال یکی از کاربران در کامنت خود نوشت:

«خانوم افخم دکتر ظریف به شما گفتند بیاین فیس بوک که مردم رو جذب کنین و اینجوری دیپلماسی عمومی داشته باشین نه این که بیاین اینجوری اعلام موضع کنین و بدتر همه رو از وزارت خارجه دلزده کنین! دیپلماسیتون شبیه دیپلماسی سعید جلیلیه!!»

پیش بینی می گردد که جناب دکتر ظریف و همکاران او در سیاست خارجه در جریان پرونده هسته ای ایران نیز از همین طریق بعضی از گزارش ممتاز به نقل از ها و خبرها را در اختیار  افکار عمومی و کاربران شبکه های اجتماعی قرار دهند.


بولتن نیوز | bultannews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.