اوکراین ۳۰ شهرک را از دست روسیه درآورده است

رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد در هفته گذشته ارتش این کشور بیش از ۳۰ شهرک و یک‌هزار کیلومتر مربع (۳۸۵ مایل مربع) از خاک خود را در جنوب و شرق از روسیه پس گرفته است.

اوکراین ۳۰ شهرک را از دست روسیه درآورده است

به گزارش ممتاز نیوز، ولودومیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در نطق شبانه جمعه شب خود گفت که بیش از ۳۰ شهرک در منطقه خارکیف آزادسازی شده است. همزمان یک مقام ارشد ارتش روسیه در منطقه خارکیف اذعان کرد که نیروهای اوکراینی پیروزی چشمگیری به دست آورده‌اند.

ویتالی گانچف به تلویزیون روسیه گفت که اوکراینی‌ها خط دفاعی روسیه را شکسته‌اند.

وی گفت که غیرنظامیان از کوپیانسک یکی از مهم ترین مراکز شهری در بخش تحت کنترل روسیه در خارکیف و دو شهر دیگر در حال تخلیه هستند.

بر اساس تجزیه و تحلیل اندیشکده موسسه مطالعات جنگ آمریکا و ادعای این موسسه، نیروهای کی‌یف اکنون تنها در ۱۵ کیلومتری کوپیانسک قرار دارند. این شهر محل اتصال راه آهن حیاتی منطقه است که مسکو از آن برای تامین نیروهای خود در میدان نبرد استفاده می‌کند.

گمان می رود روسیه با استفاده از هلیکوپترهای ترابری غول پیکر Mi-۲۶ که هر کدام قادر به حمل ۸۰ سرباز هستند، نیروهای کمکی را از طریق جاده و هوا به منطقه می‌فرستد.

ارتش اوکراین در یک پست جداگانه در فیس بوک اعلام کرد که طی سه روز نیروهایش ۵۰ کیلومتر پیشروی کرده‌اند. اگر این خبر تأیید شود، این سریع‌ترین حرکت خط مقدم از زمان عقب‌نشینی سریع نیروهای روسی از مواضع اطراف پایتخت، کی‌یف، در ماه فروردین است.

حمله به جنوب شرق خارکیف همچنین نیروهای اوکراینی را به منطقه شرقی دونتسک نزدیک می‌کند؛ منطقه‌ای که روسیه از زمان آغاز جنگ ۶ ماه پیش کنترل نظامی قابل توجهی بر آن داشته است.

گانچف در ادامه خبر بازپس گیری شهر بالاکلیا از سوی نیروهای اوکراینی را رد کرد. به تازگی ویدیوئی منتشر شده است که سربازان اوکراینی را در این شهر نشان می‌دهد.

رویترز می‌گوید به طور مستقل نمی‌تواند تائید کند که چه کسی کنترل شهر را در دست دارد، اما پست‌های تائید شده رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پرچم‌های اوکراین از ساختمان‌های اداری در مرکز شهر بالاکلیا از روز پنجشنبه به اهتزاز در آمده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.