ایجاد اشتغال برای بیش از ۶۵۰ هزار نفر در شهرکها و نواحی سراسر کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران خبرداد:

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۳۱ هزار واحد صنعتی در کشور در حال بهره برداری است که برای ۶۵۱ هزار و ۹۱ نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، سید محمد علی سید ابریشمی در افتتاح ششمین دوره مسابقات فوتسال کارکنان شهرکهای صنعتی کشور در بندرعباس، با اشاره به اینکه در مجموع ۹۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور مصوب شده است، خاطر نشان کرد: از مجموع کل شهرکها و نواحی صنعتی مصوب، ۷۱۱ شهرک در حال بهره برداری است.

وی تصریح کرد: مجموع مساحت این واحدهای صنعتی ۱۲۴ هزار هکتار می باشد که میزان بهره برداری زمین صنعتی آن تنها ۱۶ هزار هکتار است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افتتاح بیش از ۱۵۴ طرح عمرانی و صنعتی در ایام مبارک دهه فجر با سرمایه گذاری هفت هزار و ۸۶۱ میلیاردریالی در شهرکها و نواحی صنعتی سراسر کشور خبر داد.

در ادامه این مراسم جادری استاندار هرمزگان گفت: امیدواریم ورزشکاران در این دوره از مسابقات با خاطره ای خوش این استان را ترک کنند. 

استاندار هرمزگان با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: برای خنثی کردن توطئه های دشمنان و نقشه های شوم آنان با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یکبار دیگر همبستگی و وحدت خود را به نمایش خواهیم گذاشت.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی هرمزگان نیز گفت: در این استان ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی ایجاد شده و ۳ ناحیه صنعتی دیگر در دست مطالعه می باشد. 

بهمن غلامپور افزود: مساحت شهرکها و نواحی صنعتی استان ۲۲۰۰ هکتار است که شامل ۷۶۷ هکتار زمین صنعتی می باشد که تا کنون ۶۶۸ قرارداد در این زمینه منعقد شده و ۴۳۸ هکتار زمین نیز واگذار شده است.

وی بیان داشت: براساس پیش بینی انجام شده با سرمایه گذاری ۲۴ هزار میلیارد ریال برای ۱۱ هزار نفر ایجاد اشتغال می کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان اظهار کرد: هم اکنون این استان دارای ۳۲۱ واحد صنعتی فعال با سرمایه گذاری ۱۱۴۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۵۲۹۹ نفر می باشد.

غلامپور ادامه داد: امسال ۵۰ قرارداد و ۹۸ هکتار زمین به شهرک های صنعتی استان واگذار شده که پیش بینی   می شود با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریالی برای ۹۱۹ نفر شغل شود.
 
 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.