ایجاد بسترهای واقعی برای اجرایی شدن “شناسنامه فنی و ملکی” “ساختمان”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ارائه راهکارهای اجرایی شدن قانون شناسنامه‌دار کردن ساختمانها در اولین همایش فنی و ملکی ساختمان مطرح گردید.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اولین همایش ملی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان با عنوان رویدادی بزرگ در صنعت ساخت و ساز کشور امروز برگزار شد.
 
براساس این گزارش ممتاز به نقل از، بررسی موانع و مشکلات پیش روی اجرایی نشدن قانون صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمانها و راهکارهای اجرایی آن در این همایش بررسی گردید.
 
گفتنی است، اولین همایش ملی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در شش بخش از جمله تاثیر صدور شناسنامه فنی و ملکی بر صنعت ساختمان کشور، استاندارد و شناسنامه فنی، تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صدور شناسنامه فنی، نقش دستگاههای قانون‌گذاری و اجرایی کشور در صدور شناسنامه فنی و ملکی و نقش این شناسنامه در تحقق حقوق شهروندی برگزار شده است.
 
براساس این گزارش ممتاز به نقل از، ۱۸ سال از تدوین و وضع قانون صدور شناسنامه فنی ساختمان می‌گذرد و تاکنون بسترهای واقعی و اجرای این قانون فراهم نشده است.
 
در همین راستا آشنا نبودن مردم از مزایای حقوقی ناشی از شناسنامه فنی و ملکی و عدم فرهنگسازی مناسب در این زمینه سبب شده تا صدور این شناسنامه برای ساختمانها مغفول بماند و مردم، مالکان و خریداران ساختمان هیچ پیگیری و حساسیتی در این زمینه که یکی از حقوق شهروندی آنها محسوب می‌شود نداشته باشند.
 
این گزارش ممتاز به نقل از می‌افزاید، شناسنامه فنی و ملکی ساختمان که از سوی سازمان نظام مهندسی استان صادر و چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی در این شناسنامه قید می‌شود.
 
براساس این گزارش ممتاز به نقل از، مجریان مکلفند پس از اتمام کار برای تهیه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان به ترتیبی که وزارت راه و شهرسازی تعیین می‌کند اطلاعات فنی و ملکی ساختمان، گواهی مهندس ناظر و تاییدیه‌های لازم را در اختیار سازمان نظام مهندسی استان قرار بدهد و یک نسخه از این شناسنامه را در اختیار شهرداری‌ها و یا سایر مراجع صدور پروانه ساختمان برای پایان کار قرار دهند.
 
انتهای پیام/   


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.