ایجاد پایه هفتم ابتدایی امری محال در سند تحول بنیادین است

۲۲ آبان ،

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ایجاد پایه هفتم ابتدایی و تحقق پیش‌دبستانی در این سطح امری غیر منطقی در سند تحول بنیادین است.

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم مازندران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران پیرامون اظهارات وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با اضافه شدن پایه هفتم آموزشی به دوره ابتدایی گفت: ارائه نظر خام در اضافه شدن پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی تنها سبب ضعف در ریشه‌های تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود.

وی در ادامه ۶ ساله بودن پایه ابتدایی را یکی از معضلات بخش تعلیم در سطح آموزش کشور دانست و تصریح کرد: در سند تحول بنیادین برای ابتدایی تنها ۵ پایه در نظر گرفته شده است و همین ۶ ساله شدن ابتدایی یکی از مشکلات تحصیلی دانش آموزان است.

نماینده مردم مازندران همچنین ۷ ساله شدن دوره ابتدایی را در صورت درخواست حاجی بابایی بعید دانست و این طرح را به  بررسی دقیق کمیسیون آموزش و تحقیقات موکول کرد.

گفتنی است وزیر آموزش و پرورش چندی پیش با توجه به اهمیت پایه ابتدایی گفته بوده: اگر قانون به من اجازه می‌داد و پول و اعتبار کافی داشتم یک پایه دیگر به مقطع ابتدایی اضافه می‌کردم و پیش دبستانی را نیز به عنوان پایه ابتدایی معرفی می کردم.

انتهای پیام/

ا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.