ایران با شکست آذربایجان قهرمان شد

جام جم آنلاین: تیم ملی کشتی آزاد ایران با برتری مقابل میزبان به مقام قهرمانی رقابت‌های جام جهانی باکو دست یافت.

فینال جام جهانی کشتی آزاد بین ایران و آذربایجان به میزبانی باکو برگزار شد که تیم ملی ایران با وجود این که داوری را هم علیه خود می‌دید، مقابل میزبان به یک پیروزی با ارزش رسید و قهرمان جام جهانی شد.

در کشتی اول حسن رحیمی در سه تایم (۱-۱، ۱-۰ و ۲-۰) محمود ماگومداف را شکست داد و ایران را صاحب یک پیروزی با ارزش کرد.

اما در وزن ۶۰ کیلوگرم آذربایجان به برتری رسید. مسعود اسماعیل پور در دو تایم (۰-۱ و ۱-۱) مغلوب حاجی علی‌یف شد.

در ادامه مهدی تقوی و صادق گودرزی دو پیروزی با ارزش را نصیب ایران کردند. در کشتی وزن ۶۶ کیلوگرم مهدی تقوی در سه تایم (۰-۱، ۲-۰ و ۵-۰) جبرئیل حسن‌اف دارنده دو مدال برنز جهان را مغلوب کرد و صادق گودرزی نیز در سه تایم (۰-۴، ۲-۰ و ۱-۰) اشرف علی‌یف آذربایجانی را شکست داد.

در مسابقه وزن ۸۴ کیلوگرم، احسان لشگری در دو تایم (۰-۱ و ۰-۱) به شریف شریف‌اف قهرمان سال ۲۰۱۱ جهان باخت. این کشتی با اعتراض مربیان ایران به داوری همراه بود چرا که در کلینچ داوران امتیاز کشتی گیر ایران را ندادند. با وجود این باخت، ایران همچنان از آذربایجان ۳-۲ جلو بود.

در کشتی مهم وزن ۹۶ کیلوگرم، دو قهرمان جهان یعنی رضا یزدانی و ختاگ گازیموف به مصاف هم رفتند. یزدانی تایم اول را با کلینچ برد اما در تایم دوم داوران در کمال تعجب در حالی که گازیموف انگشت به چشم یزدانی فرو می‌کرد یک امتیاز به کشتی گیر میزبان دادند. اعتراض مربیان هم فایده‌ای نداشت تا یک امتیاز دیگر به گازیموف داده شود و برنده تایم دوم شود. این حرکت داوران در نوع خود یک شگفتی در داوری بود که به سود میزبان رخ داد. وقت سوم هم به کلینچ کشیده شد که باز هم گوی به سود یزدانی بود و کلینچ را تبدیل به امتیاز کرد تا ایران به چهارمین پیروزی برسد و یک قهرمانی با ارزش برای ایران در خاک آذربایجان رقم بخورد. گازیموف پس از این باخت با مشت به صورت یزدانی کوبید و بازبینی فیلم هم حاصلی برای آذربایجان نداشت. یزدانی در پاسخ به حرکت زشت قهرمان سال ۲۰۱۰ جهان، در حرکتی جوانمردانه صورت او را بوسید تا درس اخلاق دهد.

ایران با این برد، انتقام شکست در فینال جام جهانی ۲۰۰۹ تهران را از آذربایجان گرفت.

در کشتی وزن ۱۲۰ کیلوگرم که تاثیری در نتیجه تیمی نداشت کمیل قاسمی در دو تایم (۰-۲ و ۱-۱) مغلوب جمال الدین ماگومداف شد اما ایران در نهایت به پیروزی ۴ بر ۳ رسید.

در مسابقه رده بندی نیز آمریکا ۵ بر ۲ از سد روسیه گذشت و در مکان سوم قرار گرفت. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.