ایران با پیروزی بر آمریکا فینالیست شد

جام جم آنلاین: تیم ملی کشتی آزاد ایران با پیروزی مقابل آمریکا به فینال جام جهانی صعود کرد.

در دور چهارم جام‌جهانی کشتی آزاد، تیم ملی ایران در مسابقه‌ای حساس به مصاف آمریکا رفت تا تکلیف یکی از فینالیست های جام‌جهانی مشخص شود که ایران در این مسابقه به پیروزی با ارزش ۴ بر ۳ رسید. حسن رحیمی، مهدی تقوی، احسان امینی و رضا یزدانی کشتی‌گیران پیروز در این مسابقه بودند تا چهارمین برد متوالی ایران مقابل آمریکا به دست آید و ملی‌پوشان کشورمان فینالیست جام‌جهانی شوند.

در این پیکار مسعود اسماعیل پور، صادق گودرزی و پرویز هادی مقابل حریفان خود مغلوب شدند.

تیم ملی ایران در دیدارهای قبلی ترکیه (۷-۰)، گرجستان (۵-۲) و ژاپن (۵-۲) را مغلوب کرده بود.

حریف ایران در مسابقه پایانی به احتمال فراوان آذربایجان میزبان خواهد بود.

گزارش کشتی ایران – آمریکا

در وزن ۵۵ کیلوگرم حسن رحیمی پس از استراحت در مسابقه سوم دوباره از سوی کادر فنی در ترکیب قرار گرفت و مقابل نیکولاس اسکات سایمونس آمریکایی در دو تایم و با نتایج دو بر یک و دو بر صفر به پیروزی رسید.

در ادامه، در وزن ۶۰ کیلوگرم مسعود اسماعیل پور به مصاف کولمن اسکات رفت که در دو تایم دو بر یک و سه بر صفر مغلوب شد.

همچنین در وزن ۶۶ کیلوگرم مهدی تقوی در چهارمین مسابقه پی در پی خود در مرحله مقدماتی مقابل پامی چیس با نتایج مشابه یک بر صفر به پیروزی رسید.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، فینال مسابقات جهانی ۲۰۱۱ استانبول بین صادق گودرزی و جردن باروفس تکرار شد که گودرزی این بار هم مقابل قهرمان جهان (۱-۰ و ۲-۰) شکست خورد تا دومین مصاف این دو مدعی باز هم به نفع گودرزی نباشد.

اما در وزن ۸۴ کیلوگرم، احسان امینی در یک مسابقه نفس گیر در سه تایم (۶-۰، ۰-۲ و ۱-۱) کیت گیوین را برد.

در وزن ۹۶ کیلوگرم رضا یزدانی کار را تمام کرد و با برتری ۱۰ بر یک (۳-۱ و ۷-۰) مقابل جاکوب وارنر، ایران را صاحب چهارمین پیروزی کرد تا برد ایران و صعود به فینال جام جهانی قطعی شود.

کشتی وزن ۱۲۰ کیلوگرم نیز بین پرویز هادی و ترول دلاگنف برگزار شد که هادی نتوانست از سد رقیب خود عبور کند و دو بر صفر بازنده شد. در نهایت تیم ملی کشتی آزاد ایران به برتری ۴ بر ۳ مقابل آمریکا رسید و به فینال جام جهانی صعود کرد. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.