ایران دومین کشور تولید کننده فولاد عضو جنبش عدم تعهد

۱۱ شهریور – ۱۲:۵۴:۳۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

ایران با تولید ماهانه حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن فولاد خام دومین کشور تولید کننده فولاد در میان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، از میان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد تنها ۱۷ کشور تولید کننده فولاد خام هستند که در این بین هند با تولید ماهانه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام در رتبه نخست قرار دارد.
همچنین ایران در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی ۸ میلیون و ۴۳۶ هزار تن فولاد خام تولید کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۱ میلادی «۷ میلیون و ۸۰۴ هزار تن» رشد ۸٫۱ درصدی داشته است.
هند نیز با تولید ۴۴ میلیون و ۵۶۷ هزار تن از این محصول در سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه پارسال«۴۳ میلیون و ۱۰۶ هزار تن» رشد ۳٫۴ درصدی را در تولید این محصول استراتژیک نشان داد.
مصر،آفریقای جنوبی و عربستان به ترتیب با تولید ماهانه ۵۹۰، ۵۸۰ و ۲۸۲ هزار تن فولاد خام پس از ایران در رتبه های بعدی تولید این محصول استراتژیک قرار دارند.
هند، ایران و مصر به ترتیب با تولید ۷۲٫۲ میلیون تن،۱۳ میلیون تن و ۶٫۵ میلیون تن فولاد خام در سال ۲۰۱۱ در رتبه های چهارم،هفدهم و بیست و چهارم جهان قرار گرفتند.
یاد اور می شود بلاروس، ازبکستان، کوبا، گواتمالا، ترینیداد و توباگو، شیلی،کلمبیا، اکوادور، پرو، ونزوئلا، الجزایر و مراکش از دیگر کشورهای تولید کننده فولاد عضو جنبش عدم تعهد هستند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۱۱۲۵۴۳۹۵۲۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.