ایران نمی‌تواند در برابر کشتار مسلمانان در میانمار بی‌تفاوت باشد

سردار جزایری با اشاره به کشتار مسلمانان در میانمار، تأکید کرد: وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سکوت جوامع را در قبال فجایع میانمار بشکنند.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتیممتازنیوز، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص فجایع اخیر کشور میانمار اعلام داشت: بر اساس آنچه در رسانه‌ها منعکس می‌شود نوعی نسل‌کشی علیه مسلمانان مظلوم در کشور میانمار شکل گرفته است و جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند در برابر این ظلم بزرگ بی‌تفاوت باشد.

وی خطاب به دستگاه‌های فرهنگی اظهار داشت: ذهن جامعه، بخصوص جوانان را نسبت به‌ آموزه‌های غلط بودائیسم آشنا کنند و اجازه ندهند این خرافه‌ها اذهان مردم را به خود مشغول سازد.

سردار جزایری نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص را مهم دانست و افزود: این وزارتخانه بایستی به مسئولیت و وظیفه خود در برابر ایسم‌های ناسازگار با توحید اصیل عمل کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح همچنین اعلام داشت: دستگاه‌های مختلفی در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و دیپلماسی با ماموریت خارج از کشور مشغول به کار هستند لیکن در بعضی امور مهم مثل‌ نسل‌کشی در کشور میانمار تحرکات لازم را ندارند.

این مقام عالی رتبه‌ نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد: اگر این گونه موضوعات بطور مستمر در دستور کار این دستگاه‌ها نباشد حوادثی مثل فجایع منطقه بالکان و بوسنی و هرزگوین تکرار خواهد شد و لذا لازم است دستگاه‌هایی مثل وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سکوت، سایر کشورهای اسلامی و دیگر جوامع متعهد را نسبت به این حادثه مهم هوشیار و فعال سازند.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.