ایران پیشرو در زمینه تحقق اهداف ضد‌ استکباری جنبش عدم تعهد

حجت‌الاسلام آقاتهرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

دبیر کل جبهه پایداری گفت: جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای جنبش عدم تعهد از بدو تاسیس تاکنون نشان داده که در راستای تحقق شعارهای ضد‌استکباری و آزادی‌خواهی به معنای واقعی گام برداشته است.

حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران  پیرامون اجلاس عدم تعهد اظهار داشت: سازمان ملل و جوامع بین‌المللی بحث‌های انسان دوستانه‌ای همچون حقوق‌ بشر، مبارزه با تروریسم، مخالفت با دیکتاتوری و استکبار را بارها تکرار می‌کنند و این در حالی است که در عمل نتیجه مثبتی ندارد.

دبیر کل جبهه پایداری با بیان اینکه معنای شعارهای غربی در  عمل متفاوت است، به فرمایش امام راحل اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) در این رابطه فرمودند: “نمی دانم که چرا الفاظ معنای خود  را از دست داده اند”.

وی با اشاره به دخالت‌های آمریکا تحت عنوان حمایت از حقوق بشر در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: دولتمردان آمریکا به هر بهانه‌ای  قصد مداخله در امور کشورهایی که در آنها بیداری اسلامی رخ داده دارد و با اینکه ژست ضد دیکتاتوری می‌گیرد در عمل شاهد رفتارهای دیگری هستیم.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی با تاکید بر اینکه جنبش عدم تعهد باید بتواند به شعارهای عدالت محورانه و بشر دوستانه‌اش به درستی عمل کند، افزود: جنبش عدم تعهد برای پیشرفت نیاز نیست حرف جدیدی را پیش بگیرد بلکه باید شعارهایی مانند آرامش، امنیت ،مبارزه با تروریسم و استکبار را به درستی به دنیا القاء و به آنها جامه عمل بپوشاند و نشان دهنده عدالت حقیقی باشد.

وی ادامه داد: سران شرکت کننده در اجلاس نم باید به دنبال اصلاح معنای حرف‌هایی که زده شده اما به هیچ عنوان عملیاتی نشده باشند.

این نماینده مجلس، ایران را یک غیر متعهد واقعی دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران درمیان کشورهای جنبش  عدم تعهد از بدو تاسیس تاکنون نشان داده که در راستای تحقق شعار‌های ضد استکباری و آزادی خواهی به معنای واقعی گام برداشته است.
“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.