ایرلند فقیر عصاکش اتحادیه اروپا شد

۱۲م دیماه ،

در دوره ریاست ایرلند، قرار است دربارهٔ بودجه اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۰ تصمیم گیری شود که امری مهم و تاثیرگذار است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، ایرلند به عنوان یکی از کشورهای فقیر اروپایی که برای نجات خود از ورشکستگی کامل مجبور شد از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا وام نجات دریافت کند، در شش ماه آینده به عنوان یکی از ضعیفترین و بحران زده ترین کشورهای اروپا، رهبری اتحادیه اروپا را برای حل مشکلات این اتحادیه بر عهده خواهد گرفت!

این کشور در حالی ریاست دوره ای شورای اروپا را به دست می گیرد که یکی از بی ثبات ترین اقتصادهای اروپا را داراست اما باید به مشکلات این اتحادیه رسیدگی کند.

مهمترین مشکل این اتحادیه کاهش شدید سرعت رشد اقتصادی اروپاست. بعلاوه در دوره ریاست ایرلند، قرار است دربارهٔ بودجه اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۰ تصمیم گیری شود؛ موضوعی که تاکنون این اتحادیه نتوانسته است در این باره به توافق برسد.

مشکل دیگر از جانب انگلیس است که رفته رفته مخالفتهایش با وحدت بیشتر در اتحادیه اروپا و حاکمیت بروکسل بر کل کشورهای عضو بیشتر می شود. رهبران اتحادیه اروپا چنین موضعی از جانب انگلیس را تهدیدی برای انسجام این اتحادیه می دانند و البته انگلیس مشکلات بسیاری نیز با ایرلند دارد.

کارشناسان اقتصادی برآورد کرده اند ریاست ایرلند بر اتحادیه اروپا حداقل ۷۰ میلیون یورو هزینه برای این کشور در بر داشته باشد که در این شرایط بحرانی تامین آن بسیار دشوار است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.