اپراتورهای کشوری باید در نسل سوم تلفن همراه فعال باشند

۱۱ام بهمن ، مهر- رئیس کمیته فناوری های نوین مجلس بر لزوم فعالیت تمامی اپراتورها در نسل سوم موبایل تاکید کرد و گفت: اپراتورهای موبایل باید هرچه سریعتر ارائه خدمات نسل سوم را در دستور کار خود قرار دهند.

محمد سلیمانی با اعتقاد براینکه توسعه شبکه تلفن همراه در سالهای قبل با رشد چشمگیری همراه بوده است، گفت: اپراتورهای موبایل باید ارائه خدمات در نسل سوم را هرچه سریعتر در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه موبایل از نظر کمی طی سال‌های قبل رشد خوبی داشته و حضور دو اپراتور تلفن همراه در این بازار، سبب فراگیری این فناوری در بین عموم مردم شده، بگونه‌ای که در شرایط حاضر بیشتر نواحی و مناطق کشور تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفته ادامه داد: به تدریج اپراتور سوم نیز خدمات خود را به طور گسترده در سراسر کشور ارائه می‌کند.

رئیس کمیته فناوری های نوین مجلس با تاکید بر اینکه اقداماتی لازم است که در این حوزه صورت گیرد تا توسعه شبکه تلفن همراه با کیفیت قابل قبولی همراه باشد، تصریح کرد: اپراتورها باید ارتقاء سطح فناوری شبکه خود را فراگیر کنند تا ارائه خدمات تلفن با کیفیت بیشتری در دسترس عموم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حرکت سریع اپراتور اول و دوم برای خدمات دهی در نسل سوم، منجر به تحرک اپراتور سوم خواهد شد.

سلیمانی با اشاره به موضوع آموزش و فرهنگ سازی گفت: اپراتورها باید در کنار ارائه خدمات ارزش افزوده، نحوه استفاده از این خدمات را در دستور کار خود قرار دهند تا استفاده از این خدمات با کیفیت قابل قبولی در سطح جامعه رایج شود در این راستا برگزاری کارگاههای آموزشی و همایشهای مرتبط با تلفن همراه مانند کنگره موبایل ایران که سبب توسعه فرهنگسازی و آموزش کاربردی خدمات ارزش افزوده در حوزه فناوری همراه می گردد از اهمیت به سزایی در این راستا برخوردار است.
IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.