اپل بالاخره دوربین آیفون را ارتقا می‌دهد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

ماژول فعال‌کننده تصویری تازه شرکت اپل که قرار است در مدل بعدی گوشی هوشمند این شرکت مورد استفاده قرار گیرد، VCM OIS نام دارد و نه تنها میزان تار بودن تصویر را کاهش می‌دهد، بلکه سرعت اتوفوکس را نیز بیشتر می‌کند.
 
 
 
به گزارش فارس به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، حق امتیاز تازه ثبت شده توسط اپل که در پایگاه اینترنتی اینترنتی "مرکز ثبت اختراعات آمریکا" انتشار یافته است، نشان می‌دهد که این شرکت در حال توسعه مکانیسم تازه برای تثبیت تصاویر در دوربین‌های دیجیتالی است.
 
 این ماژول فعال کننده تصویری تازه VCM OIS نام دارد و نه تنها میزان تار بودن تصویر را کاهش می‌دهد، بلکه سرعت اتوفوکس را نیز بیشتر می‌کند.
 
این موتور سیم‌پیچی صوتی(VCM) سبب می‌شود دوربین در جهت حرکت لنز و متناسب با محور نوری به حرکت دربیاید. سیستم تازه VCM OIS برای حذف تکان‌های دست در جریان عکس‌برداری و فیلم‌برداری طراحی شده است.
 
همچنین گفته شده است که طراحی این ماژول تازه دوربین‌های دیجیتالی، لنز و حسگر تصویری ویژه‌ای دارد که به‌صورت محکم به یکدیگر متصل شده‌اند و این مسئله سبب می‌شود تا فرآیند کارخانه‌ای تولید دوربین آسان‌تر شود.
 
شرکت اپل هنوز وارد عرصه رقابت دوربین‌های دیجیتالی با مگاپیکسل بالاتر نشده است و به‌جای آنکه میزان مگاپیکسل در دوربین‌های تازه خود را بالاتر ببرد، ترجیح می‌دهد دوربین ۸ مگاپیکسلی را مجهزتر کند تا امکان رقابت آن را با انواع دوربین‌های ۱۳ مگاپیکسلی موجود در بیشتر گوشی‌های امروزی افزایش دهد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.