اپل زیر تیغ هکرهای فیس‌بوک و توییتر

۰۳م اسفند ، خبرگزاری‌ها- به دنبال آغاز دور تازهی از حملات اینترنتی، پایگاه اینترنتی شرکت اپل هم از دست هکرها در امان نمانده است.

بررسی ها نشان می دهد این حملات هکری با آلوده کردن رایانه های مک بعضی کارمندان شرکت اپل انجام شده است.

بر اساس بیانیه شرکت اپل این بی‌سابقه‌ترین و گسترده‌ترین حمله به این شرکت در طول تاریخ بوده است. هکرها برای این کار یک وب پایگاه اینترنتی برنامه نویسی نرم افزار را به بدافزاری مخرب آلوده کرده اند. بدافزار مخفی شده در این پایگاه اینترنتی با هدف حمله به رایانه های مک طراحی شده بود.

این بدافزار از یک آسیب پذیری در برنامه جاوا شرکت اوراکل سوءاستفاده می کند که در روز جمعه برای حمله به پایگاه اینترنتی فیس بوک هم مورد استفاده قرار گرفته بود. در روزهای قبل حملات مشابهی به توییتر به همین نحو صورت گرفته بود که سبب هک شدن اطلاعات ۲۵۰ هزار کاربر این پایگاه اینترنتی شد.

برخی کارشناسان معتقدند این حملات نشانگر برنامه ریزی برای تهاجم سایبری به صدها شرکت بزرگ آمریکایی است که از جمله آنها می توان به پیمانکاران دفاعی اشاره کرد. اگرچه منشا این حملات مشخص نیست، اما رسانه های آمریکایی مطابق قبل چین را به عنوان متهم ردیف اول معرفی کرده اند.

سایت آلوده به این بدافزار حاوی برنامه های سازگار با آیفون بوده و بیم آن می رود بسیاری از کاربران این گوشی که جاوا را بر روی مرورگرهای خود غیرفعال نکرده اند، به آن آلوده شده باشند. بدافزار مذکور به حدی پیشرفته و پیچیده است که می تواند سیستم عامل ویندوز را هم به سادگی آلوده کند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.