اپوزیسیون فرانسه برای انتخاب مجدد رهبر، همه‌پرسی برگزار می‌کند

۰۸م آذر ،

طرف‌های اختلاف در حزب مخالف UMP در فرانسه اولین قدم را برای حل مناقشه داخل حزبی برداشته و به طور مشروط با طرح آزمایشی برگزاری همه پرسی بر سر انتخابات مجدد تعیین رهبر حزب موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تنش‌ها در حزب راستگرای اتحاد برای جنبش مردمی فرانسه موسوم به UMP پس از انتخابات جنجال برانگیز برای تعیین رهبر این حزب بالا گرفت.

به دنبال این انتخابات ژان فرانسوا کوپه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۱۲ اعلام کرد با کسب ۰۳ / ۵۰ درصد از آرا پیروز انتخابات و رهبر این حزب است اما رقیب وی یعنی فرانسوا فیون به این نتیجه اعتراض کرد و آن را نپذیرفت.

با تداوم تنش‌ها، فرانسوا فیون، نخست وزیر سابق فرانسه اعلام کرد با جدا شدن از حزب UMP فراکسیون تازهی را در پارلمان به نام تجمع برای UMP یا UMP- R تشکیل می‌دهد.

فرانسوا فیون و رقیبش ژان فرانسوا کوپه اعلام کردند به طور مشروط با رای‌گیری در میان اعضای حزب UMP بر سر برگزاری یک انتخابات تازه به منظور تعیین رهبر حزب موافقت کرده‌اند.

این برای اولین بار است که دو اردوی مخالف در حزب UMP پس از یک هفته اتهام زنی و اختلاف بر سر حل اختلافات توافق می‌کنند.

این توافق به دنبال مداخله نیکولا سارکوزی ، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه در تلاش‌های پشت صحنه به منظور حل بحران در حزب UMP صورت پذیرفت.

ژان فرانسوا کوپه که در نهایت برنده انتخابات تعیین رهبر حزب UMP اعلام شد و تاکنون در مقابل درخواست برای برگزاری یک انتخابات تازه مقاومت کرده پیشنهاد داد که همه پرسی بر سر انتخابات مجدد در ماه دسامبر و یا ژانویه برگزار شود اما وی تا زمان برگزاری انتخابات تازه همچنان رهبر حزب باشد.

منابع خبری نزدیک به فرانسوا فیون می‌گویند که وی از این ایده استقبال کرده اما با این شرط که همه پرسی بدون تاخیر برگزار شود و در برگزاری آن تضمین‌های قاطعی برای بی‌طرف بودن اعمال شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.