اچ‌پی و عرضه سیستم عامل پردازش ابری ویژه

۲۶خردادماه، همکاران سیستم- شرکت اچ‏پی از عرضه یک سیستم عامل تازه برای سیستم‏های نرم‏افزاری پردازش ابری خود خبر داده است.

اچ‏پی در جریان یکی از کنفرانس‏های سالانه خود که در لاس وگاس آمریکا برگزار شده بود، از یک سیستم عامل تازه به نام اچ‏پی کلود او اِس (HP Cloud OS) رونمایی کرده است. این سیستم عامل فقط در دسترس کسانی خواهد بود که از سیستم‏های پردازش ابری اچ‌پی استفاده می‏کنند.

براساس این گزارش، سیستم عامل پردازش ابری اچ‏پی بر اساس نرم‏افزار و زیرساخت‏های منبع باز اوپن استاک (OpenStack) ساخته شده است و از هم اکنون در پایگاه اچ‌پی کلود سیستم (CloudSystem) در دسترس مشتریان این شرکت قرار دارد.

شرکت اچ‌پی همچنین اعلام کرده است در اواخر سال جاری میلادی این سیستم عامل را بر روی سرورهای تازه مونشات (Moonsot) نیز عرضه خواهد کرد.

عرضه این سیستم عامل در راستای تحقق سیاست اچ‏پی در زمینه یکپارچه کردن سیستم‏های پردازش ابری عمومی و خصوصی صورت گرفته است. شرکت اچ‌پی چندی پیش نیز با انجام پژوهشی به ضرورت یکپارچگی این دو نوع سیستم عامل پی برده بود. یافته‏های این مطالعه نشان می‏دهد که ۷۵ درصد از عملیات و فعالیت‏های کاری کسب و کارها بر روی هر دو نوع سیستم پردازش ابری صورت می‏گیرد.

سیستم‏های پردازش ابری عمومی به سیستم‏هایی گفته می‏شود که سرورها و پایگاه‏های آن در اختیار شرکت عرضه‏کننده است و کاربران فقط با پرداخت حق اشتراک به این شرکت می‏توانند از خدمات پردازش ابری استفاده کنند. در مقابل، سیستم‏های پردازش ابری خصوصی به سیستم‏هایی گفته می‏شود که سرورها و پایگاه‏های آن به صورت انحصاری در اختیار شرکت‏ کاربر و کارکنان آن قرار دارد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.