اکانت کنسولگری آمریکا روی شبکه اجتماعی Sina Weibo مسدود شد

دسترسی به اکانت کنسولگری ایالات متحده در شهر شانگهای روی بزرگ‌ترین سرویس وبلاگ نویسی چینی‌ها یعنی Sina Weibo از چند روز پیش امکان پذیر نبوده است. اکانت کنسولگری آمریکا که بیش از ۸۰ هزار دنبالگر داشته است، به انتشار اخبار و نظرات سیاسی بودار و جنجال برانگیز شهرت دارد.
به گفته مسوولان Sina Weibo، ناپدید شدن اکانت کنسولگری آمریکا در شانگهای احتمالا یک نقص فنی است. این در حالی است که Sina Weibo پیش از این هم مسدود کردن اکانت کاربران سیاسی تندرو را به بروز نقص فنی نسبت داده است.
کاربران طی هفته گذشته هنگام تلاش برای ورود به اکانت کنسولگری آمریکا در شانگهای در شبکه اجتماعی Sina Weibo با پیام «موقتا خارج از دسترس» مواجه شدند. این در حالی است که کاربران هنگام جست‌وجوی اینترنتی برای اکانت کنسولگری آمریکا در این سرویس وبلاگ نویسی خرد هم با فیلتر مواجه می شدند.
چهارم ژوئن گذشته مصادف با بیست و سومین سالگرد قتل عام میدان تیان آنمن در سال ۱۹۸۹، سانسور اینترنتی حول این موضوع در چین به اوج رسید و وب سایت Sina Weibo رسما اعلام کرد که در آن روز کسی حق بحث و تبادل نظر در مورد این موضوع جنجال برانگیز را ندارد.
دیپلمات‌های آمریکایی فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی را افزایش داده‌اند. دولت ایالات متحده حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی چین دارد. بسیاری از مقامات سیاسی آمریکا در چین در Sina Weibo برای خود پروفایل رسمی ایجاد کرده‌اند. همچنین سفارت این کشور در چین وب سایتی را به بارگذاری گفته‌ها، نشست‌های خبری و تصاویر ویدیویی مقامات آمریکایی در چین اختصاص داده است.
با وجود مسدود شدن ناگهانی اکانت کنسولگری آمریکا در چین، اکانت سفارت و همچنین کنسولگری‌های دیگر این کشور در شهرهای مختلف چین روی وب سایت Sina Weibo قابل دسترسی بوده است

AP/نسترن صائبی
۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.