اکثریت مجلس با انتزاع دو دانشگاه علوم پزشکی مخالف است

۰۶اردیبهشت،

1581457357_orig.jpg

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اکثریت کمیسیون بهداشت و درمان و مجلس با انتزاع ۲ دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران شدیداً مخالف می باشند.

علی کائیدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: یکی از عوامل ادغام دو دانشگاه تهران و ایران ارتقا سطح بین‎المللی دانشگاه تهران بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران از نظر علمی، پژوهشی و آموزشی ۸ سال متوالی اولین دانشگاه رتبه یک ایران بوده و هیچ دانشگاهی توان رقابت با آن را نداشت، اظهار کرد: در سال ۸۹ وزیر وقت با دید کلان‎نگری خود اقدام به ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران کرد تا این دانشگاه نیز ارتقا یابد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ادغام این دو دانشگاه منجر به ارتقا دانشگاه تهران شد، تصریح کرد: متأسفانه قریب به اتفاق دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از هیأت علمی مخالف این ادغام می باشند اما انتزاع این دو غیر قابل انجام است و این دو دانشگاه به مانند طفلی می باشند که اگر جدا شوند منجر به مرگ آنها می‎شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت با مشکلات مالی و مسائل زیرمیزی مواجه بوده در حالی که باید پاسخگوی نیاز بیماران خاص و سرطانی‎ها باشد و به نظر من اگر ادغام غلط بوده انتزاع از آن بدتر است و در این سال حماسه اقتصادی که باید هزینه‎ها کاهش داده شود جداسازی این دو دانشگاه بار مالی بسیاری به وزارتخانه وارد می‎کند.

کائیدی اضافه کرد: یک سری هیأت علمی می باشند که نمی‎خواهند زیر بار دانشگاه تهران بروند نمی‎دانم این چه جریانی است که نمی‎خواهد ادغام باشد و به چه سبب مخالفت می‎کند؛ در حالی که دانشگاه تهران بعد از این ادغام با دانشگاه‎های آسیایی قابلیت رقابت پیدا کرده و در رتبه‎بندی بین‏‎المللی در سال ۲۰۲۴ و در جهان، بعد از دانشگاه صنعتی شریف که حائز رتبه ۴۲ است، در رتبه ۶۲ قرار گرفته و این موقعیت بسیار بزرگی برای این دانشگاه است.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اکثریت اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و مجلس با انتزاع این دو دانشگاه مخالف بوده و به طور جدی پیگیرند تا به نتیجه قابل قبولی برسند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتزاع این دو دانشگاه سبب بی‎انگیزگی دانشجویان شده و در حال حاضر ۱۵ هزار دانشجو بلاتکلیف مانده و نمی‎دانم چرا اشخاصی به خود اجازه می‎دهند که با روحیه این جوانان نخبه بازی کنند.

وی گفت: جداسازی این دو دانشگاه بار مالی و سیاسی دارد چراکه علاوه بر اینکه دانشجو را دچار مشکل می‎کند برای کشور نیز بار مالی به دنبال خواهد داشت و در شرایط و وضعیت انتخابات انجام این مهم کار درستی نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.