اکران فیلمی با موضوع تغییر جنسیت در سینماهای تهران+عکس

اکران فیلمی با موضوع تغییر جنسیت در سینماهای تهران+عکس

به گزارش شبکه ایران بر طبق تصمیمات اتخاذ شده توسط شورای صنفی نمایش گویا قرار شده بالاخره بعد از سه سال که از تولید «آینه های روبرو» می گذرد این فیلم از ابتدای آبان ماه در گروه سینمایی آزاد روی پرده برود. این فیلم که ساخته کارگردانی زنی به نام نگار آذربایجانی است از آنجا طی این دو سال اخیر نتوانسته روی پرده برود که به موضوع افرادی می پردازد که دچار اختلالات جنسیتی هستند.

داستان «آینه های روبرو» درباره دختری است به نام «آدینه» که از کودکی دارای ویژگیهای مردانه است اما خانواده اش به جای مراجعه به پزشک متخصص و یاری خواستن از او، می خواهند هر طور شده مشکل اساسی فرزندشان را کتمان کنند تا جایی که دختر در جوانی تصمیم می گیرد از خانه فرار کرده و هر طور شده شرایطی برای انجام عمل تغییر جنسیت خویش فراهم آورد. فرار دختر از خانه مواجه می شود با آشنایی او با دختری جوان به نام «رعنا» و همسفر شدن این دو اتفاقاتی جالب را رقم می زند.

تهیه کنندگی «آینه های روبرو» برعهده فرشته طائرپور بوده که علاوه بر سینما دستی هم در داستان نویسی دارد. شایسته ایرانی و غزل شاکری بازیگران اصلی این فیلم بوده و همایون ارشادی، مریم بوبانی و نیما شاهرخ شاهی بازیگران نقشهای مکمل فیلم هستند.

«آینه های روبرو» حضورهای موفقی را در جشنواره هایی مانند آسیا-پاسیفیک داشته و در سال ۲۰۱۱ موفق شد جایزه بهترین بازیگر زن این جشنواره را برای بازی شایسته ایرانی به خود اختصاص دهد.

پایان مطلب/


شبکه ایران
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.