اگر مشارکت در انتخابات کم باشد چه میشود

اگر مشارکت در انتخابات کم باشد چه میشود

این روزها این سوال که اگر میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کم باشد چه میشود؟ دغدغه ذهنی بسیاری از مردم است، که در ادامه بررسی میکنیم که اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند چه می شود.

ایران بر اساس سیاست‌هایی که گاه درست بودند و گاه اشتباه از آب درآمدند، اکنون در تنگنای شدید بین‌المللی قرار دارد. در این مقاله قصد نداریم به بررسی این سیاست‌ها بپردازیم. آن‌چه که اکنون اهمیت دارد این است که مشارکت کم در انتخابات، پایه‌های داخلی نظام را متزلزل می‌کند و این موضوع، در جایگاه خارجی کشور نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

اگر مشارکت در انتخابات کم باشد چه میشود؟

تا آن‌جا که به مردم مربوط می‌شود، درک این موضوع که باید در انتخابات شرکت کنند، یک وظیفه ملی است که هر فردی باید خود را در ارتباط با آن، مسئول بداند. جامعه به خوبی می‌داند که برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات، برگ برنده قدرتمندی می‌شود که دولت فعلی و آینده می‌تواند از آن استفاده کرده و از پایمال شدن حقوق بین‌المللی ایران جلوگیری کند.

نرخ پایین مشارکت در انتخابات آن‌هم در یک نظام “جمهوریت” بسیار خطرناک است. اما در اوضاع فعلی، این موضوع از همیشه نگران‌ کننده‌تر است. موضوع مورد بحث، عواقب شرکت نکردن در انتخابات ۱۴۰۰ است. عواقبی که دیر یا زود، تاثیر خود را روی زندگی روزمره مردم خواهند گذاشت و متاسفانه، بار فشار این موضوع، بیش از همه روی دوش قشر متوسط و ضعیف جامعه خواهد بود!

این روزها که تمام قدرت‌های بین‌المللی بر علیه ایران قد علم کرده‌اند، خالی کردن پشت نظام کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد. در واقع حتی اگر هیچ امیدی به کاندیداهای ریاست جمهوری هم نداشته باشیم، باز هم باید مسئولیت خود را ایفا کنیم و آن‌ها را با دستی پر به مصاف حریفان قدر (آمریکا، اروپا و …) بفرستیم.

بیشتر بدانیم: حداقل میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.