اگر واحد پول ما دلار است بودجه را به دلار بنویسیم

۲۳اردیبهشت،

دلیل ندارد که در محاسبات ما در لایجه بودجه از دلار استفاده شود. این سیاق بودجه نویسی نیست. چرا که پول رسمی ما ریال است واگر قرار است در بندی از بودجه دلار نوشته شود خلاف اصل ۵۳ قانون اساسی است.

به گزارش Consbank، ایلنا منتشر کرد علیرضا محجوب نماینده تهران و رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در اخطاری خطاب به هیات رئیسه گفت: اخطار من با توجه به اصل ۵۳ قانون اساسی است و بر اساس این اصل قانون اساسی پول رایج ملی ما ریال است.

 وی در اخطاری با اشاره به بندهای بررسی شده در جریان رسیدگی به اصلاح ماده ۸۴ قانون برنامه پنجم در مورد صندوق توسعه ملی،افزود: سبب ندارد که در محاسبات ما در لایجه بودجه از دلار استفاده شود. این سیاق بودجه نویسی نیست. چرا که پول رسمی ما ریال است واگر قرار است در بندی از بودجه دلار نوشته شود خلاف اصل ۵۳ قانون اساسی است.

وی تصریح کرد: پول واحد کشور ما ریال بوده و در تمامی محاسبات ریال در نظر گرفته می‌شود و ما پول دیگری را نمی‌شناسیم.

وی با اشاره به جز ۳ از بند ۵ گفت: در این بند عدد را به دلار نوشتیم و در اجزای دیگر این بند درصد آورده شده است. اگر قرار است به درصد نوشته شود همه لایحه بودجه را با درصد بنویسید.

وی گفت: در سال های قبل نیز این اشکال وجود داشت و بنده هر ساله در این ارتباط اخطار و تذکر دادم و معتقدم این شیوه بودجه نویسی خروج از اصل ۵۳ قانون اساسی است.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.