ایبوبروفن خطر ابتلا به سرطان مثانه را کاهش می‌دهد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

b[1].jpg

متخصصان علوم پزشکی آمریکا در یک مطالعه تازه دریافته‌اند که مصرف داروی مسکن «ایبوبروفن» با کاهش خطر ابتلا به سرطان مثانه مرتبط است.

به گزارش تفسیری سرویس «سلامت» ایسنا، این مطالعه روی گروهی از مبتلایان به سرطان مثانه در ایالت شمالی نیوانگلند آمریکا انجام گرفته است.

متخصصان آمریکایی می‌گویند: آمار نشان می‌دهد که نرخ ابتلا به سرطان مثانه و مرگ و میر ناشی از آن در این ایالت آمریکایی نسبتا بالا است.

کارشناسان علوم پزشکی مرکز سرطان «نوریس کوتون» و دانشکده پزشکی «گیسل» در دانشگاه «دارتموت» در این مطالعه روی ۱۱۷۱ شرکت‌کننده که به تازگی به سرطان مثانه مبتلا شده بودند و ۱۴۱۸ فرد سالم آزمایش نمودند.

به گزارش تفسیری یونایتدپرس، این کارشناسان همچنین روی ۳۹ ژن مرتبط با سوخت و ساز گروهی از ترکیبات دارویی موسوم به NSAID بررسی نموده و به طور خاص، گروه تازهی از این ترکیبات تحت عنوان «بازدارنده‌های COX-2» نظیر داروی سلکوکسیب را مورد آزمایش قرار دادند.

نتایج این آزمایشات که در مجله بین‌المللی سرطان به چاپ رسیده حاکیست، مصرف مداوم داروهای مسکن غیرانتخابی و غیر آسپیرینی به ویژه ایبوبروفن در درازمدت می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مثانه را کاهش دهد.

این کارشناسان در عین حال تایید نمودند که برای دسترسی به نتیجه قطعی‌تر و تجویز این دارو برای اشخاص مستعد، انجام آزمایشات بیشتر الزامی است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.