ایجاد اشتغال بیشتر با تقویت تعاونی ها

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اتاق تعاون ایران، ‘سید شریف حسینی’ افزود: طبق برنامه زمانبندی شده، دولت باید بتواند سهم بخش تعاونی در اقتصاد را به ۲۵ درصد برساند و این در حالی است که سهم تعاون در اقتصاد در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه های کشور را بیکاری و ایجاد اشتغال دانست و اظهار داشت: دولت نهم و دهم برخی برنامه هایی را در راستای ایجاد اشتغال اعلام کردند که به نسبت دولتهای گذشته پیگیری های خوبی در این راستا انجام شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از ایراداتی که به محاسبه میزان اشتغال وارد است این است که فردی که یک ساعت کار می کند را شاغل حساب کنیم.

حسینی ادامه داد: در مقابله با بیکاری باید آمار واقعی در دست داشته باشیم و میزان اشتغال پایدار ایجاد شده را بدانیم و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی پرداخت تسهیلات را به تنهایی در ایجاد اشتغال موثر ندانست و گفت: اگر به افراد برای ایجاد اشتغال فقط پول بدهیم و ایده ای برای ایجاد اشتغال داده نشود از آن فرد بیکار یک بیکار بدهکار ساخته ایم.

اقتصام ** ۹۱۲۳ **۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۳۹۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.