ایجاد شبکه انجمن های علمی/ تلاش برای ارتباط با محققان ایرانی خارج

مرتضی براری در گفتگو با خبرنگار مهر، انجمن های علمی را نهادهای مردمی و غیردولتی توصیف کرد و افزود: در دنیا  انجمنهای علمی نقش مرجعیت علمی را دارند که این ماموریت برای انجمن های علمی کشور در نقشه جامع علمی دیده شده است.

دبیر کمیسیون انجمن های علمی از راه انداری شبکه انجمن های علمی کشور خبر داد و اظهار داشت: به منظور پویایی و تحرک در میان انجمن های علمی اقدام به راه اندازی این شبکه شد که در حال حاضر ۱۰ هزار نفر از اعضای هیات مدیره، هیات موسس و هیات تحریریه انجمن های علمی به این شبکه پیوستند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا اعضای حقیقی انجمن های علمی به این شبکه بپیوندند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۲۹ هزار و ۵۰۰ عضو حقیقی، در ۲۶۰ انجمن علمی عضو هستند که تنها تعدادی از آنها عضو این شبکه هستند.

براری همچنین از برنامه های این کمیسیون در زمینه ارتباط با محققان ایرانی مقیم خارج خبر داد و یادآور شد: تعداد زیادی از محققان و شخصیتهای علمی ایرانی در خارج از کشور به سر می برند که در تلاش هستیم تا ارتباطی میان این محققان با محققان داخل کشور ایجاد کنیم.

دبیر کمیسیون انجمن های علمی با بیان اینکه پورتال این شبکه در داخل وزارت علوم راه اندازی شده است، اضافه کرد: تلاش می شود تا این شبکه توسط محققان و اعضای انجمن ها مدیریت شود تا ضمن پویایی این انجمن ها زمینه های مناسب برای ارتباط محققان داخل با خارج کشور در فضای مجازی ایجاد شود.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حسین:

    سلام
    من دانشجوی ترم ۷ بیوتکنولوژی هستم و موفق به کشف دارویی شدم در خصوص موهای سراز همه شما میخوام منو راهنمایی کنید برای اینکه بتونم بیام خارج از کشور و اون رو ثبت کنم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.