ایجاد مکتب‌خانه‌های موسیقی را به فال نیک می‌گیریم/ اجرای ۴۸ برنامه و تقدیر از ۹ پیشکسوت

۲۱اردیبهشت،

بهمن کاظمی در نشست خبری:

دبیر جشنواره موسیقی نواحی گفت: بنده به شخصه آدم جشنواره‌ای نیستم و شاید تا کنون پنج میلیارد در زمینه موسیقی هزینه شخصی کرده‌ام. به‌رقم اینکه آدم بدخلقی هم نیستم، به دفتر موسیقی برای دبیری جشنواره پاسخ مثبت دادم.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، نشست خبری هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور بهمن کاظمی (دبیر جشنواره)، محسن رفیعی (دبیر اجرایی) و هادی منتظری (دبیر علمی این دوره از جشنواره) صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.

محسن رفیعی، دبیر اجرایی هشتمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: فراخوان این جشنواره در مدت کوتاهی ارائه شده است. تهران در این جشنواره شاهد حضور ۳۱ گروه مقام‌نوازی، تک‌خوانی و تک‌نوازی خواهد بود که با همکاری حوزه هنری شاهد ۴۸ اجرا در تالار وحدت، رودکی و تالار سوره حوزه هنری خواهیم بود.همچنین ۹ پیشکسوت در این دوره از جشنواره تقدیر می‌شوند.

دبیر اجرایی هشتمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران در ادامه افزود: کرمانشاه، خراسان رضوی و خراسان شمالی بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه این دوره از جشنواره را داشتند و استان‌های گلستان و کرمان در رتبه‌های بعدی ارسال آثار قرار دارند.

رفیعی در ادامه تاکید کرد: ۲۱ استان در اختتامیه جشنواره نواحی ایران حضور می‌یابندو اختتامیه این دوره از جشنواره‌ها به میزبانی تهران در روزهای ۲۹ و ۳۱ اردیبهشت ماه جاری در تالار وحدت برگزار می‌شود که در هر روز شاهد اجرای ۱۴ سانس در ساعت‌های ۱۸ تا ۲۰ و ۲۱ تا ۲۳ خواهیم بود.

وی یادآور شد: حوزه هنری میزبان ۷ سانس اجرایی در روزهای ۲۹ و ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه در تالار سوره مهر خواهد بود.

رفیعی خاطرنشان کرد: اختتامیه این دوره از جشنواره‌ها ۳۱ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱ در تالار وحدت برگزار می‌شود. کرمان هم میزبان افتتاحیه این جشنواره در ۲۹ اردیبهشت ماه خواهد بود.همچنین ۱۸گروه در کرمان در روزهای ۲۹ و ۳۰ در ۶ سانس مختلف به اجرای برنامه می‌پردازند که برترین‌های آن‌ها در اختتامیه تهران حضور خواهند یافت.

دبیر اجرایی جشنواره موسیقی نواحی ایران خاطرنشان کرد: به تمامی گروه‌های شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره گواهی شرکت و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

محسن رفیعی با بیان اینکه ۹ پیشکسوت از استان‌های مختلف کشور مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند گفت: آقایان یادگاری، رسول زنگشاهی، شیخ مراد ترکمن، شیخ حسن اسکندری، صمد حقیقی، سهراب محمدی، علی شرفی، سیدقدم‌یار حسینی از پیشکسوتان این دوره از جشنواره می باشند.

بهمن کاظمی، دبیر این دوره از جشنواره در ادامه گفت:با کاهش بودجه ۴۰ درصدی و امکانات محدود تصمیم گرفتیم این دوره از جشنواره ارتباط علمی خوبی با دانشگاه‌ها داشته باشد و تعاملی برای پرداختن به آثار پژوهشی پدید آید.

وی گفت: من نمی‌توانم بگویم که چرا آقای محمدرضا درویشی دبیر قبلی این جشنواره تغییر کرده‌اند. پاسخ این سئوال را دفتر موسیقی خواهد داد و باید عنوان کنم که ما پژوهشگران موسیقی دلخوری‌های خود را داریم ما می‌توانیم یک مبنایی قرار دهیم تا کار گروهی و تعامل سازمانی صورت گیرد و ایجاد مکتب‌خانه‌ها و پرداختن به موسیقی نواحی را با همکاری دیگر سازمان‌های فرهنگی به فال نیک بگیریم.

کاظمی در ادامه افزود: بنده به شخصه آدم جشنواره‌ای نیستم و شاید تا کنون پنج میلیارد در زمینه موسیقی هزینه شخصی کرده‌ام. به‌رقم اینکه آدم بدخلقی هم نیستم، پاسخ دفتر موسیقی برای دبیری جشنواره را با دلسردی دادم.

او ادامه داد: چند ماه پیش آقای پاشایی با من تماس گرفتند و گفتند ما سه جلسه با آقای درویشی داشتیم و او گفته است که باید گروه‌های بین‌المللی به جشنواره دعوت شوند و شش ماه زمان احتیاج است و ما با توانایی‌های مالی که داریم، انجام معیارهای درویشی برایمان امکان پذیر نیست. آنها به من گفتند فکر می‌کنی با این زمان کم شما چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ من هم گفتم من چارچوب‌های خودم را برای جشنواره دارم. گفتم باید مبنایی بگذاریم که کار گروهی شکل بگیرد.

بنابراین گزارش،‌ هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه به صورت همزمان در تهران و کرمان برگزار خواهد شد.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.