ایجاد ۱۵ هزارشغل جدیدبا بهره برداری از طرحهای توسعه فولاد مبارکه

محمد مسعود سمیعی نژاد: اجرای طرحهای توسعه در سال ۹۰ باعث شد؛ بیش از ۸ هزار نفر از جوانان جویای کار در پروژه های توسعه فولاد مبارکه مشغول به کار شوند و با بهره برداری از طرحهای مذکور بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی جدید در کشور فراهم خواهد شد.

به گزارش بولتن نیوز: مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۰ در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) و با همت و تلاش بی وقفه کارکنان شریف و متعهد خود توانسته است به افتخارات زیادی دست یابد. سرمایه‌گذاری های انجام شده در زمینه افزایش ظرفیت تولید، اجرای طرحهای توسعه‌، ایجاد اشتغال برای جوانان، بومی سازی صنعت فولاد از جمله دستاوردهای ارزشمندی است که با یاری خداوند و تلاشهای جهادگران جبهه صنعت و متخصصان داخلی محقق شد.

وی در ادامه اظهار داشت: به ثمر رساندن سرمایه گذاریهای طرحهای توسعه به مبلغ ۱۲۹ میلیارد تومان و ۵۱ میلیون ۲۳۰ هزار یورو در خصوص راه اندازی طرحهای مذکور برای افزایش ظرفیت و رسیدن به ظرفیت ۱۲ میلیون تن تولید فولاد خام و همچنین انعقاد تعداد۶۳ قرارداد توسعه به مبلغ ۱۰ هزار و۷۲۳میلیارد ریال از جمله فعالیتهای توسعه فولاد مبارکه در سال ۹۰ است.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: تامین بیش از۸۰ درصد از نیاز طرحهای توسعه و خطوط تولید از طریق تأمین‌کنندگان و سازندگان داخل کشور نشان از ایستادگی، پایداری و اعتماد به نفس ایرانیان برای رهایی از وابستگی به بیگانگان و خنثی کردن همه تحریمهای غربی ها بوده است. بطوریکه درسال ۹۰ تعداد ۶۹۱۶ قطعه و تجهیزات در داخل کشور بومی سازی شده که از رشد ۱۴ درصدی در مقایسه با سال قبل برخوردار است.

سمیعی نژاد تصریح کرد: این درحالی است که تعداد ۱۰۳۶ تجهیزات و ماشین آلات شامل ۱۹ هزار و ۲۹۶ قلم کالا برای اولین بار در کشور ساخته شده است و بومی سازی های انجام شده، موجب جلوگیری از خروج بالغ بر ۱۲۲ میلیون دلار ارز از کشور شد. که این امر علاوه بر ایجاد ثروت در کشور، زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرحهای توسعه در سال ۹۰ باعث شد؛ بیش از  ۸ هزار نفر از جوانان جویای کار در پروژه های توسعه فولاد مبارکه مشغول به کار شوند و با بهره برداری از طرحهای مذکور بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی جدید در کشور فراهم خواهد شد.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: خرید فولاد هرمزگان و به تولید و بهره برداری رساندن آن در اواخر سال ۹۰ از افتخارات غرورآمیز دیگری است که شرکت فولاد مبارکه به آن دست یافت و با استفاده از تجربه و تخصص کارشناسان فولاد مبارکه پیشرفته‌ترین واحد فولادسازی کشور در کنار آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس به بهره برداری رسید و بیش از ۱۲۰ هزار تن فولاد خام در این شرکت تولید شده است.

وی در ادامه افزود: این شرکت در راستای توجه به مسایل زیست محیطی در سال ۹۰ بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای نصب غبارگیرهای فولادسازی انجام داد. توجه ویژه به محیط زیست و استفاده از تکنولوژیهای مناسب باعث شده شرکت فولاد مبارکه از فهرست صنایع آلاینده خارج شود.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: در بخش تولید نیز شرکت فولاد مبارکه با تولید بیش از ۵ میلیون ۸۲۰ هزار تن فولاد خام، با رشد ۱۲ درصدی در مقایسه با سال ۸۹ توانسته است علیرغم اجرای طرحهای توسعه، نیاز کشور به محصولات فولادی تخت را تأمین کند.

سمیعی نژاد در بخش دیگری از سخنانش، کاهش هزینه های تولید، صرفه‌جویی در مصارف انرژی و بهره‌وری نیروی انسانی در سال ۹۰ را از عوامل مهم در کسب موفقیت های پی در پی این شرکت عنوان کرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه برای نهمین سال پیاپی به عنوان شرکت برتر جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی معرفی شد و طی چهار سال متوالی تنها شرکت دریافت کننده تندیس سیمین این جایزه با کسب بیشترین امتیاز در بین صنایع کشور است.

وی در ادامه افزود: کسب رتبه برتر بین ۴۰۰ شرکت بزرگ صنعتی کشور در بخش فلزات اساسی، کسب مقام اول مدیریت مالی کشور و دریافت تندیس شرکت برتر دانشی کشور و راهیابی به جایزه ملی دانشی آسیا، شرکت برتر در رعایت حقوق مصرف کنندگان و دریافت دهها جایزه ملی و بین‌المللی از جمله افتخاراتی است که در سال ۹۰ محقق شده است.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.