ایرانسل ۱۷۳هزار میلیارد ریال برای دولت درآمد داشت

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

سایت خبری ممتاز: نشست خبری مدیر عامل ایرانسل به مناسبت هشتمین سالروز راه‌اندازی این شبکه با حضور خبرنگاران در تهران برگزار شد. 

علیرضا قلمبر دزفولی در این نشست از درآمد مستقیم و غیرمستقیم ۱۷۳ هزار میلیارد ریالی دولت از پروژه اپراتور دوم طی هشت سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی سالانه ترکیبی درآمد دولت از محل این پروژه ملی گفت: ایرانسل ۱۱۲ هزار میلیارد ریال پرداخت مستقیم در هشت سال گذشته به دولت داشته است که مجموع پرداختی‌ها بابت حق امتیاز صدور پروانه نسل دوم و سوم و وایمکس، تسهیم درآمد، شماره‌گذاری، خدمات اجباری عمومی، حق رگولاتوری، حق فرکانس، هزینه اتصال متقابل، مالیات بر درآمد و عوارض، مالیات تکلیفی، گمرک و عوارض، خطوط انتقال، هزینه برق، آب، گاز و انرژی و درآمدهای شرکتی‌های دولتی مخابراتی بوده است.

پوشش ایرانسل فراتر از تعهدات است

او افزود: تعهدات پروانه ایرانسل در سال نهم برای پوشش جاده‌ای ۹٫۰۸۹ کیلومتر بوده و عملکرد شهریور ماه ۹۳ به ۲۸٫۲۲۹ کیلومتر رسیده و ۲۱۰٫۶ درصد بیش از تعهدات خود عمل کرده است.

به گفته دزفولی، پوشش جمعیتی نیز طبق تعهدات پروانه باید ۷۶٫۰۳ درصد باشد و ایرانسل با عمکرد ۸۴٫۱ درصدی، ۸٫۱ درصد جلوتر از تعهدات خود است.

گسترده‌ترین شبکه دیتا و اینترنت همراه در کشور متعلق به ایرانسل است

مدیرعامل ایرانسل گفت: ایرانسل با نصب بیش از ۱۳۵ هزار TRX دارای گسترده‌ترین شبکه دیتا و اینترنت همراه در کشور از طریق ۲G، ۲٫۵G، GPRS، EDGE،۳G و ۴G است و ۱۰ مرکز سوئیچ اصلی در تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، بابل، کرج، همدان و اهواز و ۵۳ مرکز سوئیچ فرعی نیز در ۳۱ استان کشور قرار دارند.

نرخ قطع مکالمات ایرانسل

او با اشاره به اینکه در حوزه کیفیت شبکه، نرخ قطع ناخواسته مکالمات براساس استاندارد در سال نهم قراردادی یک درصد است، افزود: این رقم در وضعیت فعلی شبکه ایرانسل باوجود اجرای فرایند ارتقای شبکه به نسل های بالاتر ۰٫۷۷ درصد است و براساس پروانه استاندارد نرخ قطعی مکالمات یک درصد است که این رقم به عنوان نمونه در شیراز ۰٫۸ درصد، در تهران ۱٫۲ درصد، در مشهد ۰٫۶ درصد، در ساری کمتر از ۰٫۳ درصد، در بابل کمتر از ۰٫۲۹ درصد، در اهواز ۰٫۵۶ درصد، در گرگان کمتر از ۰٫۳۹ درصد، و در یزد نیز کمتر از ۰٫۵۸ درصد است.

گسترده ترین شبکه رومینگ

دزفولی، گسترده‌ترین شبکه رومینگ بین‌الملل تلفن همراه کشور را متعلق به ایرانسل دانست و اظهار داشت: در این شبکه رومینگ سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل با ۴۲۱ اپراتور دنیا و رومینگ سیم‌کارت‌های اعتباری با ۱۵۸ اپراتور دنیا برقرار است و ایرانسل تنها اپراتور ایرانی دارای قرارداد رومینگ دیتا با ۳۰۴ اپراتور دنیا است و امکان استفاده از کدهای دستوری و کارت شارژ در اپراتورهای کشور مقصد و امکان استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانسل در طول پروازهای بین‌المللی و سفرهای دریایی را برای اولین بار با ۲۱ خط هوایی و کشتی برقرار کرده است.

مقرون به صرفه‌ترین تعرفه ارتباطی حجاج

او گفت: ایرانسل همچنین مقرون به صرفه‌ترین تعرفه خدمات ارتباطی برای حجاج با قابلیت حفظ شماره و عدم از دست دادن تماس‌ها را فراهم کردو نرخ هر دقیقه تماس با ایران، تماس دریاقتی از ایران و تماس در داخل عربستان سعودی ۵۹۹۰ ریال بود و خدمات دیتا به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفت.

دزفولی افزود: در دوره حج امسال نسبت به سال گذشته ۹۸ درصد تعداد استفاده‌کنندگان از خدمات نسبت به دوره حج سال گذشته افزایش یافتند و مصرف دیتا نیز ۲۰۲ درصد و میزان مکالمات نسبت به دوره حج سال گذشته ۶٫۵ درصد افزایش یافت و بیش از ۳۴ هزار و ۳۸۶ کاربر ایرانسل در دوره حج سال جاری فعال شدند.

۵۴ شهر تحت پوشش ۳G ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل، شهرهای تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه این اپراتورها را ۵۴ شهر اعلام کرد و افزود: ۶۰ درصد از مشتریان دیتا در مناطق تحت پوشش در ۵۴ شهر آبادان، آستارا، اراک اردبیل، ارومیه، اسدآباد، اسلامشهر، اصفهان، اهواز، ایلام، بابل، بروجرد، بندرانزلی، بندرعباس، بوشهر، بوکان، بهارستان، تبریز، تهران، جلفا، دستگرد، دولت‌آباد، دورود، خرم‌آباد، خلخال، خوی، رشت، زاهدان، زنجان، ساوه، سرعین، سقز، سنندج، سهند، شیراز، شهرکرد، طرقبه، طوس، قروه، قزوین، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، گرمدره، لاهیجان، لنگرود، مراغه، مرودشت، مشهد، ملایر، همدان، یاسوج و یزد به اینترنت نسل سوم دسترسی دارند و در طول شش ماه آینده یعنی تا پایان اسفند ماه ۹۳ با رشد ۳۰۰ درصدی مواجه خواهیم بود.

به گفته او، در طول بهره‌برداری اولیه از شبکه نسل سوم، میزان مصرف در میان مشترکین دارنده گوشی سازگار با تکنولوژی به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

رشد ۲۵ درصدی ترافیک دیتا در شبکه وایمکس ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل درباره وضعیت شبکه وایمکس این اپراتور گفت: تعداد مشترکین وایمکس ایرانسل با رشد ۲۵ درصدی در یک سال به ۴۹۲ هزار مشترک با ۸۵۲ نمایندگی و ۹۹۶ سایت در ۳۶ شهر تحت پوشش رسیده است.

به گفته دزفولی، رشد ترافیک دیتا در شبکه وایمکس ایرانسل نیز ۲۵ درصد است و تلفن اینترنتی و وای‌فای نیز آماده بهره‌برداری است و سرویس VPN مبتنی بر وایمکس نیز به بیش از ۳۰ بانک، موسسه اعتباری و شرکت در نزدیک به دو هزار نقطه در سطح کشور، بانک پاسارگاد، بانک سامان، شرکت پرداخت نوین آرین، بانک گردشگری، شرکت DHL و بورس کالا عرضه شده است.

رشد ۸۵ درصدی ترافیک محتوا

دزفولی گفت: در حوزه محتوای دیجیتال، رشد تنوع محتوا در مقایسه با مهر سال ۹۲ به میزان ۳۲ درصد افزایش یافته و به تفکیک سرویس نیز تعداد سرویس پیشخوان ۱۰۹ درصد و تعداد آهنگ پیشواز ۳۹ درصد رشد یافته است.

او افزود: بر همین اساس رشد ترافیک محتوا در مقایسه با سال گذشته ۸۵ درصد و تعداد ارایه‌دهندگان محتوا در مقایسه با سال گذشته ۶۷ درصد رشد یافته است.

بهره‌برداری ایرانسل از توانمندی‌های داخلی

دزفولی با تاکید بر بکارگیری، توسعه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی در شبکه ایرانسل گفت: از توانمندی و ظرفیت بیش از ۴۰۰ شرکت تولیدی، صنعتی و خدماتی در حوزه سخت افزار، نرم افزار و خدمات فنی مهندسی، ارایه‌کنندگان محتوا، بازرگانی، گیرنده و تجهیزات اصلی و جانبی مراکز سوئیچ شبکه، کانتینر های خاص مراکز سوئیچ بهره می‌بریم.

ایجاد ۵۴ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم

او با اشاره به اینکه ایرانسل بیش از ۵۴ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است، افزود: بیش از ۱۹۱۳ نفر در سراسر کشور بکار گرفته شده‌اند و بیش از ۵۲ هزار نفر در شبکه برون‌سپاری شده فنی، فروش و پشتیبانی با اشتغال‌زایی غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

به گفته مدیرعامل ایرانسل، تعداد کل اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در ایرانسل با رشد سالانه ترکیبی ۱۶ درصد به ۵۴ هزار نفر رسیده است.

دریافت نخستین پروانه بدون محدودیت تکنولوژی از سوی ایرانسل

دزفولی، مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی ایرانسل را اخذ پروانه بدون محدودیت تکنولوژی برای اولین بار در ایران، تحقق فناوری نسل‌های ۳ و ۴ تلفن همراه و ارایه سرویس‌ها و محصولات متنوع مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا عنوان کرد.

او، اجرای رومینگ ملی به منظور ایجاد زمینه برای افزایش ضریب نفوذ پهن باند اینترنت همراه در کشور، بسترسازی تولید محتوای دیجیتال در کشور در راستای تحقق سیاست‌های دولت و مجلس درخصوص تثبیت و کاهش قیمت‌ها، افزایش ضریب نفوذ و تحقق ضریب نفوذ تلفن همراه فراتر از برنامه، خودباوری در اجرای پروژه‌های بزرگ و مشترک داخلی و خارجی، اشتغال‌زایی برای ۵۴ هزار نفر و تحقق بخشی از سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ در رابطه با خصوصی‌سازی را از جمله مهمترین فعالیت‌های ایرانسل عنوان کرد.

– .

آخرین اخبار
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.