ایران آماده هر گونه کمک به تثبیت آرامش در عراق است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی ظهر امروز در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان عراق بر نقش مهم همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور تاکید کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی آماده تصویب قوانین لازم در جهت حمایت از توسعه و گسترش مناسبات دو کشور در همه عرصه‌هاست.

وی با ابراز خرسندی از ریاست عراق بر اتحادیه عرب، آن را فرصتی برای ارتقای جایگاه و نقش این کشور در منطقه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده هر گونه کمک به عراق در جهت ایجاد صلح و آرامش پایدار در منطقه است.

لاریجانی با اشاره به تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه، هرگونه راه‌حل برای خاتمه بحران در این کشور را در چارچوب همکاری منطقه‌ای و بر اساس خواست و اراده مردم این کشور در تعیین سرنوشت خود برشمرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در مصر، ابراز امیدواری کرد روند تحولات مصر در چارچوب اراده و خواست مردم مسلمان این کشور سامان یابد.

 

همام الحمودی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان عراق نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات برادرانه با جمهوری اسلامی ایران برای کشورش گفت: مجلس نمایندگان عراق از هر اقدامی برای گسترش مراودات با جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند.

 

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق در پایان روابط دو کشور را در چارچوب اشتراکات و پیوندهای عمیق تاریخی ومذهبی دو ملت بسیار روشن خواند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.