ایران بعد از کاهش تحریم ها، یک میلیون تن گندم از آلمان خریداری کرد، مبادله با اروپا روبه افزایش است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

افزایش بی سابقه حجم مبادلات با اتحادیه اروپا

دردوماه قبل، مبادلات تجاری ایران و اروپا رو به افزایش گذاشته است. قرار است حدود ۲۵۰ هزار تن از گندم آلمان در ماه جاری میلادی به ایران صادر شود

خبراقتصادی: قرار است حدود  ۲۵۰ هزار تن از گندم آلمان در ماه جاری میلادی به ایران صادر شود و این یکی دیگر از معاملات بزرگ ایران است که در طی دو ماه قبل با اتحادیه اروپائی در زمینه مواد غذایی به انجام رسیده است.

به گزارش رویترز، در ادامه گزارش رویترز آمده است که ارسال این محموله بزرگ گندم که ایران در ماه قبل میلادی خریداری کرده نیز از سوی کشور آلمان تامین شده است و این مقدار خریداری ایران از گندم تولیدی کشور آلمان فراتر از تمامی انتظاراتی بوده که تاکنون در مورد افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و اروپا انجام شده بود.

تجار و معامله گران بازار می گویند شرکت دولتی بازرگانی ایران که مسئولیت خرید گندم وارداتی به ایران را دارد  که میزان   ۱۸۰ هزار تن از گندم را از کشورهای اتحادیه اروپائی خریداری کرده که در زمینه صادرات مواد غذایی فعالیت دارند.

در ادمه این خبر آمده است که اگر چه ایران هیچ وقت تحریمی علیه خود در زمینه واردات مواد غذایی از سوی اتحادیه اروپائی نداشته است اما مشکلات بیمه و حمل و نقل و همچنین پرداخت های مالی مشکلاتی را برای بازرگانان اروپائی ایجاد کرده تا آنها نتوانند در طی ۲ سال قبل محموله های غذایی خود را به ایران ارسال دارند.

در ادامه گزارش رویترز آمده است که حداقل ۴ محموله فله ای در برنامه ریزی قرار دارد که گندم کشور آلمان را از بنادر این کشور به ایران ارسال نماید ایران اکنون به بزرگترین خریدار گندم کشور آلمان تبدیل شده است و حدود یک میلیون تن گندم از این کشور وارد کرده است و انتظار می رود که محموله های بیشتری از محصول گندم آلمان توسط ایران خریداری شود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.