ایران تا ۲ سال دیگر ۲ میلیارد دلار “مصنوعات طلا” صادر می‌کند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در مراسم آغاز به کار نمایشگاه طلا، جواهر و نقره ؛

رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر و نقره از صادرات ۲ میلیارد دلاری مصنوعات طلا و جواهر تا سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد ولی رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر و نقره در مراسم آغاز به کار نمایشگاه طلا، جواهر و نقره در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران گفت: هم اکنون گردش مالی صادرات مصنوعات طلا و جواهر  بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد دلار است که ما امیدواریم تا سال ۹۵ به صادرات ۲ میلیارد دلاری دست یابیم.
 
وی افزود: هم اکنون ۱۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت تولید مصنوعات طلا و جواهر مشغول به فعالیت می باشند که با آغاز صادرات در این صنعت این رقم تا ۳۵۰ هزار نفر نیز قابل افزایش است.
 
رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا، جواهر و نقره با اشاره به اینکه هم اکنون تولید کنندگان در این صنعت ۸۰ درصد از نیاز بازار داخلی را تأمین می‌کنند اظهار داشت: پیش بینی می‌شود ظرف یک سال آینده تمامی نیاز بازار داخلی به انواع مصنوعات طلا و جواهر توسط تولید کنندگان وطنی تأمین شود.
 
وی در خصوص صادرات مصنوعات طلا و جواهر نیز گفت: بر اساس مذاکراتی که با تجار کشورهای روسیه، بلوک شرق و نیز کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفته؛ صادرات مصنوعات طلا و جواهر ایران به محض برداشتن تحریم‌ها با قوت انجام خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.