ایران رتبه اول تورم و بیکاری را در منطقه دارد/ رسانه‌ها به عنوان یک وظیفه ملی سند چشم‌انداز را به مطالبه‌گرایی تبدیل کنند

فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران اعزامی به قشم، “محسن رضایی” دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین نشست تخصصی رسانه و چشم انداز و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ که بعد از ظهر امروز در مرکز رشد بین‌المللی قشم برگزار شد با بیان اینکه در جامعه ایران نوعی سرگردانی دربارهٔ سند چشم‌انداز وجود دارد، گفت: باید در شرایط فعلی با رسانه‌های تازه تعامل داشته و در مسیر تازه‌ای گام برداریم.

وی افزود: سرگردانی ما در عالم فرهنگ و اقتصاد قابل مقایسه با سیاست نیست، به طوری که ما شاهدیم تلاش‌های آمریکا در قبال سوریه در دو سال قبل به سبب همراهی ایران با مردم سوریه بی نتیجه مانده، اما متأسفانه در بعد مسائل فرهنگی و اقتصادی ما در یک سردرگمی به سر می‌بریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما خلأیی در ادامه انقلاب داریم که باید آن را از بین برده و در مسیر تازهی گام برداریم، در این میان سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ برای ایجاد این توازن شکل گرفته است.

رضایی تصریح کرد: سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ درصدد است تا مابین سیاست و اقتصاد توازنی را ایجاد کند و این موضوع زمانی شکل خواهد گرفت که ملت‌ها خود را تغییر دهند.

رضایی افزود: ما به کمک چشم‌انداز و یک حرکت جمعی می‌توانیم تحول عمیقی را در کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اولین چشم‌انداز و تحول در کشور ما با انقلاب اسلامی شکل گرفت، تاکید کرد: وقوع انقلاب اسلامی ایران کشورمان را به قدرت اول در منطقه تبدیل کرد، اما ما متأسفانه نتوانستیم این مسیر را ادامه دهیم.

وی افزود: متأسفانه در شرایط فعلی علی‌رغم اینکه ما طبق سند چشم‌انداز توسعه باید در رده درآمد سرانه باید در رده سوم قرار می‌گرفتیم ولی در رده ششم هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در حال حاضر ایران از نظر تورم و بیکاری در منطقه اول است که این موضوع جای نارضایتی دارد.

رضایی افزود: برای رسیدن به موفقیت با توجه به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و از بین بردن فقر و بیکاری و دستیابی به الگوی ایرانی- اسلامی باید تحول اجتماعی و یک تصویر قابل تحقق را از آینده ایران ترسیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم زمانی که بتوانیم تصویر قابل تحققی را از آینده ایران ترسیم کنیم این موضوع سبب خواهد شد که توانایی مسئولانمان برای حل چالش‌های کشور تقویت شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پس از اینکه مقام معظم رهبری بحث هویت ایرانی و اسلامی را مطرح کردند سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ اهمیت بیشتری پیدا کرد و ایران به سبب قرار گرفتن در کانون سه منطقه آسیای میانه، قفقاز و خاورمیانه موقعیت ویژه‌ای را به خصوص از لحاظ ژئوپولتیک پیدا کرد.

رضایی تصریح کرد: باید صراحتاً بگویم که اولین باری که ما توانستیم به یک هدف برسیم انقلاب بود که در آن موقع تبدیل به یک قدرت امنیتی و سیاسی در منطقه شدیم، ولی هنوز نتوانسته‌ایم جایگاهی برای زندگی آرمانی ملت ایران پیدا کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما باید از سلایق جوانان در تولید پیام استفاده کنیم و بتوانیم عینک واحدی را به همه بدهیم و با استفاده از خطوط راهنمایی که از دل سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ خارج می‌آیند مشکلات کشور را از بین ببریم.

وی افزود: انتظار می‌رود اصحاب رسانه حلقه ارتباطی خود را با سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ بیشتر کنند تا در این مسیر همت بیشتری به کار گرفته شود.

رضایی تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام کار اصلی خود را که ترسیم چشم‌انداز ۱۴۰۴ بوده است انجام داده است، لذا در شرایط فعلی از دولت و مجلس انتظار می‌رود در شرایط فعلی دولت و مجلس برای محقق شدن این سند وارد عمل شوند، زیرا اجرایی کردن این سند از حیطه کار مجمع تشخیص خارج است.

وی تاکید کرد: انتظار دارم اصحاب رسانه خطوط راهنمایی را از سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ درآورده و در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند تا جهت‌گیری‌های واحدی در این زمینه ایجاد شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش ویژه رسانه‌ها در تحقق سند چشم‌انداز توسعه خاطر نشان کرد: همه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی می‌توانند با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری به عنوان یک وظیفه ملی سند چشم‌انداز را به مطالبه‌گرایی تبدیل و از مردم درخواست کمک کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.