ایران و عراق به دنبال تاسیس بانک مشترک

بینا- عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: تاسیس بانک مشترک میان ایران و عراق باعث گسترش بیش از بیش همکاری های تجاری و اقتصادی و همچنین گامی موثر در جهت افزایش صادرات ایران به این کشور خواهد بود.
به گزارش بینا، سیدباقر حسینی نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند با اشاره به سفر معاون نخست وزیر عراق در رأس هیئت بلند پایه به ایران به باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به تحریم های اتخاذ شده ازسوی غربی‌ها در این برهه از زمان، لازم است که بیش از گذشته با کشورهایی که با ما همراه و هم پیمان هستند ارتباط بیشتری برقرار کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت های زیادی برای افزایش حجم کنونی مبادلات تجاری میان ایران و عراق وجود دارد تصریح کرد: کشور عراق به تولیدات کالاهای ایرانی‌ نیاز دارد و جمهوری اسلامی ایران قادر است در عرصه صادرات به این کشور کمک کند تا مقام اول را از آن خود کند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی با اشاره به اینکه  یکی از اهداف این سفر تأسیس بانک مشترک میان ایران و راق  است خاطرنشان کرد: تأسیس این بانک می تواند تأثیر بسزایی در تقویت روابط دو طرف و تسریع در مبادلات اقتصادی و بازرگانی ایفا کند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.