ایران و هند نقش مکملی در توسعه و امنیت منطقه دارند

۰۹م اسفند ،

رییس مجلس شورای اسلامی نگاه ایران و هند بر ایجاد امنیت در منطقه را بسیار نزدیک توصیف و تاکید کرد که دو کشور می‌توانند در این راستا از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به هند، علی لاریجانی پس از دیدار با خانم میرا کومار رییس مجلس نمایندگان (یوک سابا) در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر رییس مجلس نمایندگان هند به ایران اظهار کرد: من به خاطر دارم که سفر ایشان به ایران، سفر موفقی بود و تاثیر بسیاری در روابط بین دو کشور داشت. نقطه نظرات ایشان در توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در ایران پیگیری شد و این نشان می‌دهد نقش ایشان در توسعه روابط دو کشور بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: من از رییس پارلمان کشور دوستمان هند تشکر می‌کنم که این سفر به دعوت ایشان انجام شده است.

لاریجانی اضافه کرد: در سفر ما به دهلی و بمبئی مذاکرات سازنده و پیوسته‌ای داشتیم و امروز هم با آقای رییس جمهور، نخست وزیر، معاون رییس جمهور، وزیر خارجه و بعضی فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی مذاکرات و بحث‌های همه جانبه‌ای داشتیم. آخرین دیدار ما هم با خانم میرا کومار رییس مجلس هند بود که جمع‌بندی مباحث دیدارهای امروز بود.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: نگاه ایران و هند در ایجاد منطقه توسعه یافته و امنیت در منطقه نگاه بسیار نزدیکی است و دو کشور می‌توانند از ظرفیت هم در این راستا استفاده کنند و نقش مکملی در توسعه و امنیت منطقه داشته باشند.

لاریجانی در پایان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات پیش‌رو در ادامه سفر وی به هند، به بهبود روابط دو کشور منجر شود.

به گزارش ایسنا، میرا کومار رییس مجلس نمایندگان هند نیز پس از دیدار با علی لاریجانی نیز در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خوشحالی از حضور هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در هند، تصریح کرد: ما مدت‌ها بود که منتظر حضور آقای لاریجانی رییس مجلس ایران در هند بودیم و امروز فرصت داشتیم در زمینه‌های مختلفی بحث‌های خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

رییس مجلس نمایندگان هند در ادامه رابطه ایران و هند را رابطه‌ای عمیق توصیف کرد و گفت که روابط دو کشور ریشه در تاریخ دارد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی پیش از دیدار با میرا کومار رییس مجلس نمایندگان هند، دفتر طلایی مجلس را امضا کرد.

وی همچنین پس از این دیدار در ضیافت شام پارلمان هند حضور یافت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.