ایران پرچم دار فعالیت های قرآنی بانوان است

رییس فراکسیون قرآن و عطرت مجلس شورای اسلامی در چهارمین همایش بانوان قرآنی امروز با اشاره به حضور پیشکسوتان ایراین از سراسر جهان در ایران بر الگوبودن کشورمان در فعالیت های قرآنی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، لاله افتخاری با بیا این مطلب که بانوان قرآنی از ۸۸ کشور جهان در ایران حضور دارند افزود: در حال حاضر هزاران فرهیخته و صاحب نظر و پیشکسوت بانوان قرآنی از سراسر جهان در کشور ما گرد هم آمده اند.

وی با اشاره به اینکه حضور بانوان قرآنی از سراسر جهان در ایران از توفیقات قرآن کریم است، افزود: برگزاری نشست ها و همایش های قرآنی بطوری که در ایران برگزار می شود در سراسر جهان اسلام تاکنون بی سابقه بوده و این مهم از برکت ولایت و قرآن کریم است.

افتخاری اظهار داشت: با توجه به اینکه پیشکسوتان و صاحب نظران قرآنی معتقدند ایران پیشرو در فعالیت های فرهنگ قرآنی بانوان است توانمندی های بانوان قرآنی کمتر مورد توجه است،‌ رییس فراکسیون قرآن و عطرت مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بانوان یک رسالت ویژه در جامعه دارند و آن تربیت نسل قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) به هنگام تربیت جامعه ابتدا خود را به اخلاق نیکو زینت می دادند،‌افزود: پیامبر (ص) با چنین اقداماتی ظرفیت و جودی برای پذیرش نزول قرآن کریم در قلب مبارکشان را پیدا کردند.

افتخاری ادامه داد:‌ بانوان قرآنی نیز خود را به اخلاق های نیکو زیست دهند تا بتوانند نسل و جامعه و خانواده خود را قرآنی تربیت کنند.

دبیر همایش و رییس انجمن بانوان قرآنی کشور از حضور ۱۵۰ نفر از بانوان قرآنی در چهارمین همایش سراسری این انجمن خبر داد: پروین امیر آبادی با اشاره به اینکه این همایش با هدف توانمندسازی بانوان قرآنی برگزار می شود افزود: برگزاری نشست های آموزشی با حضور پیشکسوتان قرآنی و اجرای کارگاه های قرآنی از جمله برنامه هایی است که در این همایش در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه های آتی انجمن قرآنی بانوان کشور گفت: انجمن قرآنی استانی بانوان در آینده نزدیک راه اندازی و فعال می شود.

امیرآبادی با اشاره به اینکه پس از پایان همایش به شرکت کنندگان گواهینامه ی حضور در این همایش ارائه می شود، ادامه داد: این همایش با حضور بانوان فرهیخته ی قرآنی از سراسر کشور با مشارکت شهرداری منطقه ۱۲، سازمان زیباسازی شهرداری تهران، مؤسسه رایحه، مؤسسه سپهر معرفت، خانه قرآن منطقه ۷ شهرداری تهران در حالا برگزاری است.

گفتنی است، چهارمین همایش بانوان قرآنی تا فردا به همراه برگزاری کارگاه ها و نشست های آموزشی و حسینیه هدایت تهران برگزار می شود./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.