ایران کوتاه بیاید فشارهای آمریکا بیشتر می شود

کیهان نوشت:

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی اذعان کرد که اگر ایران در مقابل تهدیدها و تحریم​های آمریکا کوتاه بیاید فشارهای کاخ سفید بر این کشور بیشتر خواهد شد.

هافینگتون پست در این گزارش که به قلم «راجان منوف» نوشته شده آورده است: برخی امیدوارند کاهش شدید ارزش ریال نارضایتی گسترده ای در ایران به راه اندازد. به عبارت دیگر برخی منتظر بهار عربی دیگری در ایران در نتیجه فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم های بین المللی بر مردم این کشور هستند. اما با بررسی واقع بینانه تر می توان دریافت که کاهش ارزش ریال نه به مذاکره درباره متوقف کردن غنی سازی اورانیوم و نه بهار عربی دیگر منجر نخواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: هیچ تفاوتی ندارد تا چه حد تحریم ها بر اقتصاد ایران آسیب وارد ساخته است، اما تهران بدون تردید می داند تغییر در سیاست های هسته ای اش اعتراف به ضعف و فشارهای ناشی از تحریم ها خواهد بود. در صورت متوقف کردن برنامه هسته ای، بدون تردید آمریکا موضع بسیار شدیدتری در مقابل تهران اتخاذ خواهد کرد، چرا که به موفقیت تحریم های اقتصادی ایمان خواهد آورد. بر همین اساس با شدیدتر شدن تحریم ها تهران برای ادامه برنامه غنی سازی اورانیوم مصمم تر خواهد شد.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.