ایرج شافعی ˝سفید-آبی˝ را روی بوم می‎برد

۲۵خردادماه،

ایرج شافعی نقاش معاصر، در حال کار روی مجموعه نقاشی‌های رنگ روغن تازهی است که ˝سفید-آبی˝ نام دارد.

این هنرمند عرصه نقاشی در گفت‎وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری هنر ایران دربارهٔ “سفید-آبی” گفت: این مجموعه با حفظ همان فضای قبلی آثارم خلق می‏شود و مجموعه‏ای از بشقاب‏‌های دوره صفوی است که ابعاد آنها ۵/۱ در ۵/۱ متر است.

 

 

وی ادامه داد: برای خلق این مجموعه تازه از نقاشی‎ دوره‎های صفوی و قاجار به اضافه خوشنویسی استفاده کردم و البته گاهی فضای بعضی از آثار مدرن‎تر نیز هست. در این مجموعه به جز بشقاب‎های صفوی، گلدان‎ها، کاسه بشقاب‏‌ها و کاسه‏‌های مرغی نیز وجود دارند و در یکی از آثارم که ۲در ۵/۱ متر است اشیا دوره هخامنشی نیز دیده می‏‌شوند.

شافعی که آثار او در میان نقاشان و مخاطبان هنر نقاشی دوست‎داران بسیاری دارد گفت: کل مجموعه کارهایم برای آنکه به صورت نمایشگاه ارائه شود باید به ۳۰ تا ۳۵ اثر برسد که تاکنون ۱۶ اثر به پایان رسیده‌است.

این نقاش دربارهٔ فضای نقاشی‌های خود نیز گفت: در این مجموعه تازه خواستم زمینه و شی را در هم ادغام کنم تا ارامش بیشتری در کارها وجود داشته باشد. به همین سبب تابلوها کمی خلوت‏تر و عناصر موجود در تابلوا نیز کم‎تعدادتر از آثار قبل شده است.

نمایشگاه قبلی ایرج شافعی خرداد سال ۸۹ در گالری آرت سنتر برگزار شد و تنها در روز اول آن ۸۰ اثر از او به فروش رفت. آثار او برگرفته از طرح‌هایی با تاثیر مستقیم از فرهنگ اصیل ایرانی؛ گل‌ها و پرندگانی است که به‌تعبیر شافعی نشانی از زندگی آدمی‌اند، ظرف‌های شکننده‌ چینی رنگارنگ، جواهرات قاجاری، ظرف‌های سفالین صفوی، جام‌ها و ریتون‌های هخامنشی، خطوط کوفی، “گل و مرغ ” و مینیاتور تصویرشده بر بوم و کاغذ همه آن چیزهایی می باشند که مخاطب درتابلوهای او می‏بیند، تابلوهایی که معمولا اندازه آنها چنان بزرگ است که ببینده از دیدن آنها در جای خود میخکوب می‎شود.

ایرج شافعی مجموعه “سفید-آبی” را پاییز سال ۹۲ به نمایش خواهد گذاشت.

انتهای پیام/
۶۵/۳۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.