ایسر به دنبال تبلت اندرویدی ۹۹ دلاری و تبلت های ارزان ویندوز ۸

۷ م دیماه ،

فاوانیوز: چندی است که خبرهای تایید و تکذیب فراوانی دربارهٔ تبلت ۹۹ دلاری ایسوس در اینترنت شنیده می گردد. اما مثل اینکه قرار است داستان ۹۹ دلاری های فرز و چابک تنها منحصر به ایسوس نباشد. وال استریت ژورنال می گوید ایسر در سال تازه میلادی تبلت ۹۹ دلاری خود را روانه بازار خواهد کرد. این محصول قرار است به رقابت با تولیدات چینی و تایوانی در کشورهای در حال توسعه بپردازد.

گفته می گردد تبلت Iconia B1 مشخصاتی شبیه کیندل فایر خواهد داشت: نمایشگر ۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل و پردازنده ۱٫۲ گیگاهرتزی دو هسته ای. جالب اینکه منابع وال استریت ژورنال صحت تصاویر لو رفته ایسر ۹۹ دلاری طی هفته قبل را هم تایید کرده اند.

نکته قابل توجه اینجا است که علی رغم شایعات تبلت ۹۹ دلاری ایسوس، این شرکت به وال استریت ژورنال اعلام کرده قصد ندارد محصولی شبیه تبلت ارزان قیمت ایسر را روانه بازار کند. ولی منبع ایسری ژورنال گفته B1 به طور خاص برای هماوردی با محصولی از رقیب تایوانی شان تولید خواهد شد! البته گمانه زنی های فراوانی عرضه یک تبلت نکسوس ۹۹ دلاری توسط گوگل در آینده نزدیک را محتمل می دانند. تبلتی که گفته می گردد توسط ایسوس تولید خواهد شد و قرار است موفقیت چشمگیر نکسوس ۱۹۹ دلاری را تکرار کند.

از دیگر سو، چندان مایه تعجب نخواهد بود که ایسر با ورود به رقابت قیمت ها، قصد داشته باشد در بازار دیگر انواع تبلت هم جای پای پر رنگی از محصولات ارزان قیمت خود به جای بگذارد. هنوز از اعلام اولیه این کمپانی برای عرضه تبلتی بر پایه «برنامه Kai انویدیا» و عرضه تبلت های اندرویدی ارزان قیمت بر پایه تگرا ۳ مدت بسیاری نمی گذرد. برنامه ای که احتمالا منجر به تولید Iconia Tab A110 با قیمت ۱۹۹ دلار خواهد شد. انویدیا پلتفرم مرجع kai را به این منظور طراحی کرده که به کارخانه ها توانایی ساخت تبلت های کاربر پسند و با قیمت های رقابتی را بدهد.

منبع وال استریت ژورنال همچنین اشاره کرده که ایسر قصد دارد در سال تازه میلادی تبلت های ویندوز ۸ ارزان تری را هم روانه بازار کند. این در حالی است که اولین تبلت های ویندوز ۸ این شرکت از سوی بسیاری «بسیار گرانقیمت» شناخته می شوند. البته منبع مورد نظر دربارهٔ مشخصات و قیمت احتمالی ویندوز ۸ های تازه ایسر سخنی نگفته است.

به نظر شما آینده بازار تبلت در دست کدام پلتفرم و شرکت (های) سخت افزاری تابع آن خواهد بود؟ آیا ایسر می تواند در میان نام هایی چون اپل، گوگل، کیندل و سامسونگ جای مناسبی برای خود دست و پا کند؟

منبع: نارنجی

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.