“ایمنی کودکان” در جامعه ایمن بررسی شد

دبیر شورای سیاستگذاری جامعه ایمن منطقه ۳ با حضور دبیر شورای سیاستگزاری جامعه ایمن شهر تهران و به همت شهرداری منطقه ۳، کارگاه آموزشی شاخص های “ایمنی کودکان” عصر روز گذشته برگزار شد.

  به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، شمس در این نشست با اشاره به اینکه جامعه ایمن، راهبردی برای کاهش حوادث است گفت: در حال حاضر در کشور ما حوادث اولین عامل مرگ و میر کودکان زیر چهار سال است و بالاترین مرگ و میر ناشی از حوادث مربوط به کودکان، نوجوانان و جوانان است.

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه تشکیل جوامع این در سطح جهان خاطر نشان کرد: شهرداری منطقه ۳ در سال جاری به شبکه جامعه ایمن جهانی پیوسته است و ضمن هدف گذاری و برنامه ریزی در تلاش است که حوادث را طی ۵ سال آینده در سطح این منطقه کاهش دهد.

وی در ادامه جامعه ایمن را راهکاری برای ارتقای دانش ایمن در جهت حفظ جان شهروندان عنوان کرد و تصریح کرد:‌براساس بررسی های انجام شده تعداد مرگ و میرهای ناشی از حوادث در سال جاری نسبت به سال ۸۹ تا حدود چشمگیری کاهش یافته است.

وی ایمنی کودکان را یکی از سرفصل های جامعه ایمن برشمرد و افزود: برپایی دوره های آموزشی برای والدین، مربیان و کسانی که به گونه ای با کودکان سرو کار دارند از مجله راههای مؤثر برای کاهش حوادث پیش روی کودکان است./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.