اینترنت، اعتیادی مخفی کنج خانه هایمان

اینترنت، اعتیادی مخفی کنج خانه هایمان

استفاده زیاد از اینترنت علاوه بر امراض جسمی، وابستگی های شدید روحی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران ، استفاده از اینترنت اگر کنترل نشود منجر به اعتیاد می شود.

ابراهیمی مقدم روانشناس ضمن این نکته ادامه داد: نمی توان منکر این قضیه شد که اینترنت بهترین وسیله برای آگاهی یافتن از جدیدترین اطلاعات در دنیاست که فاصله ها را کوتاه و تبادل اطلاعات را آسان می کند به جرات می توان گفت: دهکده جهانی با وجود اینترنت شکل می گیرد.

اما از آن جا که استفاده بی رویه هر چیز حتی مفید می تواند خطرناک باشد استفاده زیاد از اینترنت نیز نگران کننده است.

ابراهیمی مقدم در پاسخ به اینکه چه کسی معتاد اینترنتی است گفت: وقتی کاربر اینترنت از کارهای شخصی خود باز می ماند و فضای مجازی آن قدر او را درگیر می کند که معاشرت با دوستان را کاهش می دهد او را معتاد به اینترنت قلمداد می کنیم.

این قضیه وقتی جدی می شود که فرد وقتی پشت رایانه نیست به شدت مضطرب است و دائم به استفاده مجدد از آن فکر می کند.

وی ادامه داد: هر چه ارتباطات اجتماعی فرد قوی تر باشد نیاز کمتری به فضای مجازی و وقت گذرانی با آن احساس می کند.

از این گذشته فردی که به اینترنت وابسته است کم کم از خانواده فاصله می گیرد و این انزوا او را بیشتر در این اعتیاد فرو می برد .

وی تصریح کرد: شاید موضوع اعتیاد اینترنتی امروزه آن قدر به چشم نیاید اما دیری نمی گذرد مانند بسیاری از کشورها از آسیب های جدی تلقی شود.

ابراهیمی مقدم گفت: با زمان بندی می توان استفاده از اینترنت را محدود کرد البته از دلایل تمایل به اینترنت جذابیت های آن است به همین دلیل با جذابیت بخشیدن به برنامه های مربوط به جوانان می توان از به وجود آمدن این وابستگی جلوگیری کرد.

گفتنی است، نام اعتیاد همیشه تصویر افرادی را برای ما زنده می کند که گاه کنار خیابان می بینیم افرادی که وابستگی شدیدشان به مواد مخدر باعث تباه شدن سرمایه جسمی و مالی شان شده است و یادمان می رود گوشه اتاق خانه مان چیزی هست که اگر وابسته اش شویم ما نیز وقت و سرمایه هایمان را خواهیم بافت.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / آسیب ها و مشکلات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.